וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח אביגדור יצחקי יואשם בסיוע להעלמת מס של 3 מיליון שקל

עמית בן-ארויה

15.5.2008 / 7:43

יו"ר הקואליציה לשעבר חשוד שהכין תכנון מס לא חוקי לזוג ששילם לו שכר של 750 אלף שקל



בכוונת פרקליטות מיסוי וכלכלה להגיש כתב אישום בגין עבירות מס נגד רו"ח אביגדור יצחקי, לשעבר יו"ר הקואלציה וחבר כנסת מטעם קדימה. בקרוב ייערך בפרקליטות שימוע בעניין. ברשות המסים ובפרקליטות סבורים שיצחקי סייע לעובדת לשעבר ב-ECI טלקום להימנע מתשלום מס בסך כ-3 מיליון שקל.



ראשית הפרשה בסכסוך בין העובדת ל-ECI בבית הדין האזורי לעבודה. החברה טענה כי העובדת, שהיתה אחראית על שיווק ברוסיה ובמדינות הבלטיות, העלימה במשך כמה שנים מיליוני שקלים מעמלות שהעבירה ECI באמצעותה לחברה מקומית. העובדת טענה שתשלום העמלות נעשה בידיעת ECI.



לפי החשדות, העובדת ובן זוגה פנו ליצחקי בבקשה שיגבש בעבורם תכנון מס. יצחקי, כך נטען, הציע לזוג תכנון מס שלפיו הכספים הגיעו מהכנסתו של בן הזוג שלא ממשלח ידו, ולכן רובם פטורים ממס. הזוג חסך כך מס בגובה של כ-3 מיליון שקל. יצחקי, לפי החשד, קיבל שכר טרחה בסך 750 אלף שקל.



ביוני 2006 נפתחה חקירה גלויה נגד בני הזוג. הם הודו כי מדובר בהכנסתה של האשה ולא של הבעל, אך התעקשו שדיווחו על כך ליצחקי, ושהוא אחראי לדיווח הכוזב שנעשה בלא ידיעתם ולא על דעתם. לטענתם, הם שילמו לפקיד השומה את כל המס שנדרש מהם, למיטב ידיעתם. יצחקי מיוצג על ידי עו"ד משה ישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully