וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרטמן מניע מכירת מניות זאבי בבזק - פנה למשרד התקשורת לאישור מכירת 17% ממניות בזק

אמיתי זיו

15.5.2008 / 7:53

המניות בשווי 2.7 מיליארד שקל; הרטמן ייפגש בשבוע הבא עם בעלי מניות בזק כדי לבדוק את היתכנות המכירה



חמש וחצי שנים אחרי כינוס הנכסים של מניות גד זאבי בחברת בזק, נראה כי נוצרה אפשרות למכירת המניות. האחזקה של זאבי בבזק - 17% מהמניות בשווי שוק של 2.7 מיליארד שקל - היא אחת האחזקות המנייתיות הגדולות במשק הישראלי בשנים האחרונות שעומדת כאבן שאין לה הופכין.



ל-TheMarker נודע כי עו"ד אלכס הרטמן ייפגש בשבוע הבא עם בעלי המניות של בזק, במטרה לבדוק את ההיתכנות למכירת מניות זאבי בחברה לבעלי המניות הנוכחיים או לגורם אחר. עוד נודע ל-TheMarker כי הרטמן פנה למשרד התקשורת במטרה לאשר מכירת חלקו של זאבי בבזק.



הרטמן מונה ככונס הנכסים של זאבי תקשורת, לנוכח פניית קונסורציום של בנקים שלהם חייב זאבי כספים. זאבי לווה אז את הכספים כדי לרכוש את מניות בזק.



מניית בזק מדשדשת בתקופה האחרונה, ואיבדה 15% מאז דצמבר 2007. לא מן הנמנע שלעובדה שקיים גוש גדול של מניות שמונח "על המדף" ומחכה להימכר יש השפעה על מחירה. מכירת המניות יכולה להיעשות רק כגוש ולא דרך הנפקה בבורסה, שבה לא מובטח לנושים המחיר שיתקבל בעבורן.



קבוצת זאבי נכסים נקלעה לקשיים ב-2004 והגיעה להליך כינוס. הנושים במניות בזק הם בנק הפועלים, לאומי, הבנק הבינלאומי, דיסקונט, מרכנתיל דיסקונט, אגוד ומזרחי טפחות.



במארס דיווח הרטמן לבית המשפט על כוונתו למצוא קונה למניות: "כונס הנכסים של החברות מכין מתווה למכירת המניות שבכינוס, ולאחר גיבושו יפנה כונס הנכסים של החברות לבית המשפט בבקשות מתאימות למימושן של המניות שבכינוס".



עוד מציין הרטמן כי מתווה אחר שמציע זאבי בינתיים לא הבשיל: "באחרונה פנה זאבי לבנקים מבקשי הכינוס, ונוהל ביניהם דין ודברים בניסיון לגבש מתווה מוסכם לפירעון החוב לבנקים מבקשי הכינוס, לרבות בדרך של מימוש המניות שבכינוס. בשלב זה לא העלה הדין ודברים תוצאות כלשהן".



ביוני יצא דיווח נוסף של הרטמן לבית המשפט על הליכי הכינוס.



גם אם יימצא קונה למניות ומשרד התקשורת יאשר את המכירה, יידרש גם אישור למהלך של בית המשפט המחוזי בתל אביב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully