וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלי שפי: "ייקח זמן עד שחברות הביטוח יוכלו לחזור ולגבות דמי ניהול בביטוחי המנהלים"

אתי אפללו

15.5.2008 / 8:05

שפי מעריך שהמחיקות של חברות הביטוח בעולם לא ייקרו את תעריפי ביטוח המשנה



"ההיגיון אומר שגוף מוסדי צריך לפזר סיכונים בהשקעות בחו"ל", כך אמר מנכ"ל חברת הביטוח הפניקס, יהלי שפי, שיתארח בוועידת שוק ההון של TheMarker שתיערך ביום רביעי בשבוע הבא. "האוצר דוחף לכיוון הזה, אבל הגופים המוסדיים בישראל, על אף שלא נפגעו ממשבר הסאבפריים, אינם מגדילים את השקעותיהם בחו"ל".



שפי, יחד עם מוזמנים נוספים, ישתתף בפאנל שנושאו "כיצד מתמודדת המערכת הפיננסית בישראל עם משבר האשראי העולמי".



עד כמה נפגעה מערכת הבנקאות בישראל ממשבר הסאבפריים?



שפי: "לומר שהמערכת הבנקאות בישראל נפגעה זה מרחיק לכת. יש בנק אחד, שבחר להשקיע השקעה מאסיווית במכשירים האלו, והוא נפגע. זהו".



מתי לדעתך יסתיים משבר האשראי?



"זה לא יהיה מחר בבוקר. המשבר שהתחיל במכשירי הסאבפריים התפשט לכל מכשירי ההשקעה המורכבים. הפגיעה ממכשירי הסאבפריים כבר מגודרת, אבל כעת המשבר עלול להוביל למיתון. כיום כבר אפשר לראות כיצד גופי אשראי מקצצים במתן אשראי ועל אף שהריבית נמוכה לא קל להשיג אשראי".



האם גם אתם מקצצים במתן אשראי?



"לגופים שנותנים אשראי ככלל המשבר כעת יוצר הזדמנויות יפות. מי שיש לו מקורות לתת מימון, שוק לא נוח בחלקו פועל לטובתו. ואולם המצב בשוק דורש כעת זהירות רבה לפני מתן אשראי".



האם לחברות ביטוח וגופי השקעה מוסדיים בישראל יש יכולת לתמחר נכון סיכוני אשראי כשהשוק נמצא במשבר?



"לדעתי כן. לחברות ביטוח וגופים מוסדיים בישראל יש יכולות לתמחר ולהעריך סיכונים באשראי מסחרי כמו כל גוף פיננסי אחר, כגון בנקים".



כמה חברות ביטוח גדולות בעולם כמו AIG, למשל, ביצעו מחיקות בהיקפים גבוהים? האם זה ישפיע על חברות הביטוח בישראל?



"זה לא ישפיע. אף לא חברת ביטוח אחת מחקה סכומים שמסכנים את מצבה. בנוסף, חברות הביטוח בישראל מושפעות בעיקר ממחירי ביטוחי המשנה שגובות מבטחות המשנה העולמיות, ומה שמשפיע על המחיר הן קטסטרופות ובעיות ביטוחיות, ולא הפסדים מהשקעות בניירות ערך. אסור לשכוח שיש חברות שהפסידו במשבר ויש כאלו שלא. אלו שלא הפסידו יובילו את התחרות על מחירי ביטוח המשנה".



אילו מגמות מובילות היום את חברות הביטוח המקומיות?



"בעיקרון בתחום החיסכון ארוך הטווח תמשיך היערכות הגופים לכניסה של הבנקים לייעוץ הפנסיוני. הגופים משלימים בנייה של מוצרים חדשים לקראת רפורמת הניוד, מסדירים את עבודה מול הבנקים, ממשיכים בבניית מערכות מידע ומסייעים לסוכנים בבניית מערכות מידע.



"מבחינת רווחים, בגלל הירידות בשוק אנחנו צפויים לראות תוצאות לא טובות בחברות הביטוח. רווחי חברות הביטוח תלויים בשוק ההון, ובסופו של דבר כל חברות הביטוח ייאלצו להסתדר ללא הרווחים מדמי הניהול המשתנים בפוליסות ביטוחי המנהלים שלהן, שהם מקור רווח משמעותי. ייקח זמן עד שהן יוכלו לחזור לגבות דמי ניהול אלו".



אז אנחנו צפויים לראות התייעלות וצמצומים?



"בשוק יורד לא צריך פחות אנשי השקעות מאשר בשוק עולה. צריך אנשי השקעה טובים לא רק בשביל לעשות רווחים, אלא גם בשביל לעשות 'פחות רע'. ההתייעלות שנדרשת מחברות הביטוח היא לא משום שהשוק יורד, אלא מפני שבאופן כללי מתח הרווחים של חברות הביטוח מפרמיות הולך ופוחת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully