וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיטליזם קיצוני בשירות איכות הסביבה

הראלד טריביון

15.5.2008 / 8:20

ענקית ההשתלטויות KKR הודיעה על שיתוף פעולה חדש עם הארגון למען איכות הסביבה, EDF ■ בינתיים לא ברור כיצד תנהג אם המאמצים לשמירה על איכות הסביבה יתנגשו בפוטנציאל הרווח

>> בתחילת החודש הודיעה ענקית ההשתלטויות קולברג קראוויס רוברטס (KKR) על שיתוף פעולה חדש עם EDF (הקרן להגנת הסביבה - Environmental Defense Fund), במטרה לסייע לחברה לשפר את הפן הסביבתי בפעילותן של עשרות מהחברות שבבעלותה.



ל-KKR הכנסות שנתיות של 185 מיליארד דולר וכ-825 אלף עובדים ברחבי העולם, המועסקים בחברות שבבעלותה. להחלטתה של החברה לאמץ את הנושא הסביבתי עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על עולם העסקים, ובנוסף היא עשויה ללחוץ על המתחרות ללכת בעקבותיה.



KKR, אחת מחברות ההשקעה הפרטית הראשונות בעולם, שולטת ב-46 חברות, בהן חברת החשמל הטקסנית TXU, ענקית בתי החולים HCA, קמעונית הילדים טויז אר אס, הקמעונית המוזלת דולר ג'נרל ויצרנית המזרנים סילי. החברה תיכננה לצאת בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בעקבות המתחרות בלאקסטון ואפולו מנג'מנט, אך נאלצה לדחות אותה בשל משבר האשראי. בימים אלה היא מבקשת להגדיל את שקיפותה וליטול חלק פעיל יותר בסוגיות הקשורות למדיניות ציבורית בוואשינגטון.



שותפותה של KKR עם ה-EDF נועד ליצור את הכלים הנכונים למדידת ביצועיהן הסביבתיים של חברות בכמה תחומים, משימוש יעיל באנרגיה ופליטות של גזי חממה ועד לצריכת מים ושימוש בחומרים רעילים. פרד גולץ, שותף ב-KKR, אמר כי החברה "מנסה להקדים את כולם ולראות מעבר לפינות. הביצועים הסביבתיים נהפכים כיום לחשובים יותר ויותר, והמחיר של ביצועים גרועים מבחינה סביבתית יורגש יותר במשך הזמן".



עדיין לא ברור עד כמה תהיה KKR מוכנה לקבל עלויות סביבתיות שעשויות להשפיע על רווחיה. גולץ אומר כי הוא אינו יכול לחזות מה יקרה אם הצעדים שעליהם ימליצו אנשי ה-EDF ל-KKR יכללו שיטות פעולה שיפגעו בשורה התחתונה של אחת מהחברות שלה. "קשה לענות על שאלות באופן מופשט. המטרה היא ליצור מצבים שמהם כולם מרוויחים ולשפר את הפעילות הסביבתית שלנו", אומר גולץ.



השותפות החדשה בין KKR לארגונים הסביבתיים החלה לצמוח בשנה שעברה, אז הסכימו ה-EDF והמועצה להגנה על משאבים טבעיים (NRDC) לתמוך ב-KKR ובקרן ההשקעות הפרטית טקסס פסיפיק גרופ (TPG) ברכישת TXU. בתמורה, הבטיחו שתי החברות להפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני של החברה ולבטל תוכניות להקים תחנות כוח המבוססות על פחם.



כיום, חברות גדולות רבות כבר מודדות את ההיבטים הסביבתיים השונים של פעילותן, אם באמצעות סטנדרטים פנימיים או באמצעות קווים מנחים, כמו אלה שפותחו על ידי ארגון הסטנדרטים הבינלאומי (ISO).







גוון רוטה, סגנית נשיא ב-EDF האחראית לנושאי שותפויות תאגידיות, אמרה כי הארגון ישתמש בשיטות הקיימות למדידת היבטי ביצוע סביבתיים. "אנחנו רוצים לשאוב מהמערכת ומהשיטות שכבר קיימות כיום, ומעוניינים לקבוע קווים מנחים יעילים שיתאימו לאופן שבו KKR פועלת ולשלב את המומחיות שלנו במדידת סוגיות סביבתיות עם המומחיות של KKR במדידת ביצועי החברות שלה", אמרה.



האופן שבו הסכים ה-EDF לאמץ לחיקו חברות גדולות כשותפות העניק לו אמינות מסוימת בעולם העסקים, המגיב לרוב בספקנות לפעילים סביבתיים. במקביל, ארגונים סביבתיים אחרים הגיבו בספק - ואף בעוינות - לרעיון שאותם עסקים המואשמים על ידיהם בזיהום יכולים גם להיות בעלי ברית אמיתיים.



במסגרת השותפות שלה עם EDF, לא תשלם KKR לארגון על שירותיו. כל כלי עסקי שיפותח כתוצאה משיתוף הפעולה בין שני הגופים יוכל ה-EDF גם לחלוק עם חברות אחרות, כולל מתחרותיה של KKR. האחרונה מתכוונת לבצע תוכניות ניסיוניות בחלק מהחברות שבבעלותה בחצי השנה הקרובה, ותפרסם את תוצאות הניסויים לאחר השלמתם.



באחרונה הכריזו גם ארגונים אחרים למען איכות הסביבה על שיתופי פעולה משלהם עם חברות. ארגון סיירה קלאב, למשל, משאיל כעת את שמו לקו מוצרים טבעיים לניקוי שפיתחה חברת קלורוקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully