וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סר ברנסון מצרף ישראלים להשקעות ירוקות

אורה קורן

15.5.2008 / 8:26

קרן וירג'ין גרין שמייסדה הוא סר ריצ'רד ברנסון, בעל השליטה בתאגיד וירג'ין הבריטי, תגייס כסף בישראל באמצעות מגדל שוקי הון

קרן וירג'ין גרין הלונדונית החליטה לאפשר למשקיעים ישראלים להצטרף לפעילותה. מקורות בשוק ההון אמרו אתמול כי הקרן גייסה כבר כ-220 מיליון דולר מגיוס מתוכנן בסך 500 מיליון דולר. לדברי המקורות, איציק בצלאל, מנכ"ל חברת החיתום מבית מגדל שוקי הון, ישמש כמפיץ הבלעדי של וירג'ין גרין בישראל. המשקיע המייסד של הקרן הוא סר ריצ'רד ברנסון, בעל השליטה בתאגיד וירג'ין הבריטי, שעל פי פרסומים שונים, התחייב להשקיע בה כ-100 מיליון דולר. ברנסון החליט לפני כמה שנים שהוא רוצה להקטין את התלות של וירג'ין, שחלק ניכר מפעילותה קשור בתעבורה, בנפט, ולקחת חלק במאבק בהתחממות כדור הארץ. השילוב בין התחומים הביא אותו להתמקד באנרגיה חלופית.

היוזמה להקמת הקרן היתה משותפת לברנסון ולשותף המנהל הישראלי שלה, שי ויס. שותפים נוספים בקרן הם אוואן לאוול ואנופ ג'ייקוב מקרן ההשקעות TPG אקווה. וירג'ין גרין הוקמה לפני כשנתיים והיא ממוקמת בלונדון. לקרן 16 עובדים. בשנה החולפת היא ביצעה השקעות בשמונה חברות בהיקף של כ-100 מיליון דולר, שתיים מהן בישראל. הקרן משקיעה בחברות בוגרות הפועלות בתחומי אנרגיה חלופית, מים ונצילות אנרגיה. היא מחפשת השקעות בדור השני של הדלק הביולוגי, שאינן כרוכות בגידולים חקלאיים הגוזלים שטחי גידול למזון. בדרך כלל ההשקעה תהיה בחברה בעלת מכירות ורווחיות, שזקוקה לסיוע כדי לפרוץ לשווקים חדשים או למימון חיצוני להמשך צמיחתה. מודל ההשקעה של הקרן מדורג, והיא מתכוונת להשקיע בשלבים עשרות מיליוני דולרים בכל חברה וכן להיות מעורבת בניהולה.

"ישראל היא מקום מאוד מעניין להשקעה באנרגיה חלופית ומים", אמר לאוול. "יש כאן הרבה כישרון. התנאים הסביבתיים יוצרים ערנות שמניבה פיתוחים מאוד מעניינים".

"הקמנו קרן שמשלבת את המודל של קרן השקעות עם יכולת לתפעל ולהשביח חברות", אמר ויס. "הגב החזק של וירג'ין וברנסון הם חלק מהיתרונות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully