וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת: בקו המהיר לירושלים אפשר להפעיל רק רכבות חשמליות

אבי בר-אלי

15.5.2008 / 8:46

לפני כחצי שנה תמך האוצר בהפעלת רכבות דיזל; בדיקה נוספת קבעה: הרכבות יהיו לא כדאיות

לאחר שנתיים וחצי שבהן קודם המכרז הבינלאומי לחשמול קווי הרכבת ספגה לפני כחצי שנה רכבת ישראל מכה קשה: חברת הבקרה החיצונית PB הגישה למשרד האוצר חוות דעת שלפיה בקו הרכבת המתוכנן לירושלים (A1) יכולה להתקיים תנועת רכבות דיזל, ואין הכרח להפעיל בו רכבת חשמלית. ברכבת סירבו להשלים עם חוות הדעת והזמינו חוות דעת נוספות.



מחוות הדעת שהגישה NPC עולה כי הסעת נוסעים בהיקף הצפוי תחייב להפעיל רכבות עמוסות בתדירות גבוהה. בעליות לירושלים יידרש לרכבות כוח מניע רב, שווה ערך לכוחם של קטר חשמלי אחד או שני קטרי דיזל לפחות. כשמספר הנוסעים יגדל, יידרשו שלושה קטרי דיזל - דרישה שתהפוך את חלופת הדיזל לבלתי רלוונטית.



עוד נטען כי משך הנסיעה בעליות לבירה ברכבת דיזל צפוי להיות ארוך ב-15% מזה של רכבת חשמלית. בשל כך תארך נסיעה מתל אביב לירושלים זמן רב יותר מהיעד - חצי שעה.



בהסתמך על הדו"ח שהזמינה הרכבת מחברה נוספת, LBG, טוען סמנכ"ל ההפעלה ברכבת ישראל, הראל אבן, כי הסיכונים וההשלכות של השימוש ברכבות דיזל לא הוערכו כראוי. לדבריו, רכבת דיזל מזהמת יותר ובטיחותית פחות בנסיעה במנהרות (בשל פליטת אדים רעילים). נוסף על כך, טוען אבן, שינוי התוכניות הסטטוטוריות לצורך אישור מחדש של הקו בעבור רכבות דיזל יאריך בכמה שנים את הפרויקט וייקר את עלויות התכנון ב-15 מיליון שקל בשנה.



מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, אמר: "ממצאי הדו"ח ההולנדי מעידים בבירור כי לשימוש ברכבות דיזל בקו לירושלים יש חסרונות משמעותיים שעלולים לסכן את מימוש הפרויקט כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully