וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל אייקאן החליט לפתוח במאבק שליטה על יאהו: יציע 10 חברי דירקטוריון מטעמו

סוכנויות הידיעות

15.5.2008 / 9:16

"וול סטריט ג'ורנל": מיקרוסופט טרם אישרה כי היא עוד מעוניינת ביאהו

לדברי הגורמים, לאחר שרכש כ-50 מיליון מניות של יאהו מאז ההודעה על כישלון המגעים בין יאהו למיקרוסופט בשבוע שעבר, צפוי אייקאן להעמיד היום לבחירה לפחות 10 מועמדים מטעמו לדירקטוריון חברה. היום הוא המועד האחרון להצעת מועמדים לדירקטוריון יאהו, שייבחרו באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה ב-3 ביולי.



אייקאן, שצבר עד כה נתח של כ-4% ביאהו, התלבט בימים האחרונים בנוגע לפתיחה במאבק שליטה בחברה, בעקבות סימנים לפיהם מיקרוסופט כבר אינה מעוניינת ברכישת יאהו, לאחר שהאחרונה דחתה את הצעתה להעלות את סכום הרכישה ל-47.5 מיליארד דולר, 33 דולר למניה, בטענה כי ההצעה נמוכה מדי.יאהו דרשה 37 דולר למניה.



למרות שלא הצליח לקבל ממיקרוסופט הבטחה כי היא עדיין מעוניינת ביאהו, החליט אייקאן לפתוח במאבק שליטה בענקית האינטרנט מתוך אמונה כי הוא יכול להביא להשלמת העסקה.



"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי מנהלי קרנות גידור אחדות, בהם סקוט גאלוויי וחברת ההשקעות פיירבראנד פרטנרס, עשויים להצטרף לקרב השליטה של גאלוויי. גאלוויי קיבל מושב בדירקטוריון "ניו יורק טיימס" בחודש שעבר לאחר שקרן הגידור הרבינגר קפיטל פרטנרס הוציאה חצי מיליארד דולר בהשקעה כדי לכפות שינויים על חברת העיתונות.



אייקאן בן ה-71, אשר הונו האישי מוערך בקרוב ל-10 מיליארד דולר, נוהג להשקיע בחברות אשר לדעתו מוערכות בחסר או מנוהלת בצורה כושלת, בניסיון ללחוץ על הנהלותיהן לבצע שינויים במדיניותן הנדרשים לדעתו.



אייקאן זכה בכינוי "המשתלט הסדרתי", לאחר שניצל את גל פשיטות הרגל של חברות אמריקאיות בשנות ה-80 כדי לבצע השתלטויות בהיקף של מיליארדי דולרים, בהן על ענקית הנפט טקסקו. בשנה שעברה, למשל, הצליח לדחוק באורקל לחזור למגעים לרכישתה של BEA סיסטמס, לאחר שמשא ומתן בין שתי החברות נכשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully