וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסק דין ורד פרי יתהפך בעליון"

עידו באום

15.5.2008 / 9:15

היועץ המשפטי של רשות המסים: ההנחיה לא לשלם החזרי מס על הוצאות השגחה - כדין



ברשות המסים דוחים את הטענה לפיה ההנחיה הפנימית שלא לשלם לנישומים החזרי מס בגין הוצאות השגחה, שפורסמה אתמול לראשונה ב-TheMarker, היא בבחינת הפרת חוק. היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד משה מזרחי, מסביר כי לגבי המערערת בבית המשפט המחוזי, ורד פרי, מקיימת רשות המסים את פסק הדין של השופט מגן אלטוביה.



לדברי מזרחי, "הטענות מכוונות נגד ההנחיה שלא להחזיר לכלל האוכלוסייה מסים באופן מיידי, ומבלי להמתין להכרעה בערעור שהגשנו לבית המשפט העליון. מדובר בבונוס של המדינה בגובה 40-120 אלף שקל לכל נישום. גם לי יש שלושה ילדים והייתי שמח לקבל החזרי מס, אך יש לנו תפקיד לא פופולרי - לגבות מסים".



מזרחי דוחה את הפרשנות לפיה לפסק דין המחוזי יש תוקף מחייב כל עוד לא נקבע אחרת - עמדה המסתמכת על בג"צ 653/83 מבע נ' סגן שר האוצר. לדבריו, "פסקי דין של בתי המשפט המחוזיים הם הלכה מנחה בלבד. המבקרים דורשים להתייחס לפסק דין מחוזי כהלכה מחייבת בלי להמתין לערעור".



הגישה שמציג מזרחי מנחה את רשות המסים גם בתיקים אחרים. לדבריו, יש שורת פסקי דין מחוזיים שהרשות מערערת עליהם - ובחלקם ערעורה התקבל - אשר יישומם המיידי משמעו תשלומים בהיקף מיליארדי שקלים. "אילו תחוייב רשות המסים לקיים את פסק הדין ורד פרי לגבי כלל האוכלוסייה, הרי תחוייב לקיים גם את פסקי הדין האחרים העומדים בערעור בעליון", הוא אומר.



מזרחי מדגיש כי ההנחיה הפנימית אינה חסם בפני נישומים להגיש דוחות להחזר מס, וכי לנישומים יהיה יומם מול פקידי השומה בבוא העת. עם זאת הוא אומר: "אני משוכנע שפסק הדין של המחוזי ייהפך בעליון. ייתכן גם שהערעור יתקבל - זה קרה בעבר - ואז, אם נשלם היום החזרי מס והעליון יהפוך את ההלכה, נצטרך לחזור לגבות את הכסף חזרה מהציבור, וזה יהיה מאוד קשה".



ברשות המסים מדגישים כי אם יישאר פסק הדין על כנו, תשתנה שיטת המיסוי בישראל לחלוטין ואפשר שיהיה צורך לעבור לשיטת דיווח כללי ותישקל גם האפשרות להעלות מסים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully