וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזן דקר מרחפת מעל הכרמל

TheMarker

15.5.2008 / 9:21

עם מי נסעה נשיאת יאהו לבקר בתפן? ■ על מה התוודתה אבי ג'וזף כהן? ■ עם מי הסתודד בני שטיינמץ? ■ מה היה קורה אילו ניוטון רשם פטנט על כוח המשיכה? ■ ובמי מקנא גורבצ'וב ועל מה?

נשיאת יאהו סוזן דקר לקחה הפוגה מוועידת הנשיא והצטרפה לאיש העסקים איתן ורטהיימר לביקור במפעל ישקר שבתפן. דקר יושבת בחבר המנהלים של חברת המניות ברקשייר האתוואי, שבראשות המשקיע האגדי וורן באפט, שרכש את ישקר. דקר התלוותה לוורטהיימר במסוק בנסיעה מתל אביב לתפן, ובמהלך הנסיעה ביקשה לעבור מעל הכרמל ולהראות לה היכן יקום המרכז של יאהו. דקר אמרה ל-TheMarker: "שמעתי מוורן רק טובות על ישקר, אבל זה מעבר לכל מה שדימיינתי, ואני זוקפת את זה בעיקר לזכות האנשים שעובדים בישקר, שהם אלה שהופכים את החברה למה שהיא".



וידוי בוקר של אבי ג’וזף-כהן



את ועידת הנשיא פתח הבוקר פאנל "מביטים אל המחר" בהשתתפות הפילוסוף ברנאר אנרי-לוי, הדיפלומט דניס רוס, המדינאי הנרי קיסינג'ר, הסופר עמוס עוז והכלכלנית אבי ג'וזף-כהן. האולם היה מלא עד אפס מקום על אף השעה המוקדמת - רבע לתשע בבוקר. אנרי-לוי דיבר על היחס של יהודים לשלטון, וטען כי מצד אחד, הוא מתבטא בחוסר כבוד כלפי השלטונות, ומצד שני הוא מסייע לדמוקרטיה ויעיל במאבק נגד עריצות.



עמוס עוז טען כי אנחנו נמצאים בשיאו של תור זהב - באמנות, בתרבות ובטכנולוגיה, אך הדבר היחיד שחסר כדי להשלים את התמונה, לדבריו, הוא הסכם שלום בין ישראל לעולם הערבי. ג'וזף-כהן התוודתה על רגשותיה המעורבים: מצד אחד היא שמחה לקבל את ההזמנה להשתתף בפאנל המכובד, ומצד שני היא מרגישה שהיא יושבת עם אחד המדינאים הגדולים בעולם, אחד הפילוסופים הגדולים, אחד הסופרים הגדולים ואחד הדיפלומטים הגדולים - ואילו היא עצמה "רק כלכלנית, שרגילה לדבר על משבר הסאבפריים והאינפלציה במחירי הסחורות".



בין משכימי הקום שנכחו באולם: שרי אריסון ועופר גלזר, שיצא באמצע, רון לאודר, שהתחבק עם שלדון אדלסון, ד"ר צביה ולדן, בתו של שמעון פרס, שהתרווחה על שלושה מושבים, השגריר לשעבר ד"ר שמעון שמיר, חגי מרום ודן דוד. לא נכנסו לפאנל ועסקו במינגלינג בחוץ: יזם המכונית החשמלית שי אגסי וסטנלי פישר, שבא ללחוץ את ידו של ישראל מקוב. נראה שעומס המחשבים של העיתונאים הכביד על עומס חשמל באולם, כי בשעה 11:30 נפל החשמל בבנייני האומה.



נשיאים לפני העיקרית

בין המינגלינג ושיחות המסדרון בבנייני האומה, הסתודדה החבורה של איש העסקים בני שטיינמץ. בשיחה הקולחת השתתפו דודו גרנות, האחראי על פעילות הנדל"ן של שטיינמץ בארץ, השגריר האמריקאי לשעבר דן קרצר ואבי שנור, מבעלי קרדן אן וי. שטיינמץ סיפר כי ניצל את האירוע לכמה מפגשים עסקיים, אבל סירב לפרט. יוסי ורדי ואלי ויזל קבעו להיפגש ביום שישי. כשנשאל ויזל מה מספר הטלפון הסלולרי שלו, הכריז כי אין לו סלולרי ושהדרך ליצור אתו קשר היא רק דרך הטלפון במלון. ארוחת הצהריים נערכה בסימן נשיאים: בין המנה הראשונה לעיקרית עלו לבמה גורבצ'וב, ראש ממשלת ספרד לשעבר חוסה מריה אסנאר וראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו.



איך החמיץ ניוטון את מה שהשיג גייטס

גורבצ’וב וירח הדבש של שמעון וסוניה פרסהמדינאי הוותיק הנרי קיסינג'ר השתדל מאוד לעמוד בזמן שנקצב לו במושב הפתיחה של כנס המחר - 15 דקות. "הזהירו אותי שאם אדבר יותר, תיפער תחתי מלכודת, ואני אפול לתוכה", אמר. "לעומת זאת, אם לא אחרוג מהזמן, תהיו עדים לאירוע היסטורי". במושב החדשנות אפשר היה לשמוע שהמוח של אנשי העידן הפרה-דיגיטלי, אלה שלא נולדו עם מקלדת ביד, שונה מזה של ילדיהם. עוד נטען שם שבעולם לא יודעים איך להתייחס לקניין הרוחני, ועל מה לאשר רישום פטנט. "אם ניוטון היה רושם פטנט על הגילויים שלו, הוא היה יותר עשיר מביל גייטס - אבל אז האנושות היתה מפסידה", נאמר במושב.

גורבצ’וב וירח הדבש של שמעון וסוניה פרס



נשיא ברית המועצות לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב, הופיע לארוחת הצהריים שנערכה לבאי ועידת הנשיא. בפתח דבריו, החמיא גורבצ'וב לנשיא שמעון פרס עם שמץ קנאה בדבריו, על המרץ הרב שהוא מפגין גם בגילו המופלג ומצבו הבריאותי, וכינה אותו "מנהיג בעל שיעור קומה".



בשנים האחרונות ביקר גורבצ'וב בישראל כמה פעמים, שבהן היה אורחו של פרס. גורבצ'וב סיפר כי הוא נהנה לבקר במחוזות ילדותו של פרס, בהם הקיבוץ שבו חי ו"המקום על נהר הירדן שבו בילו פרס ואשתו את הלילה הראשון לאחר נישואיהם". גורבצ'וב התריע על הפערים הכלכליים בעולם: "הפער בין עשירים לעניים התרחב. רק שליש מבני האדם חיים בתנאים הולמים, ומחצית מאוכלוסיית העולם חיה ללא גישה למים ראויים לשתייה". לדבריו, יש להטות אוזן קשבת לגורמים הנאבקים בגלובליזציה. "אנו זקוקים לגלובליזציה בעלת פנים אנושיות, ולא כזו שמתמצה בסחר חופשי", אמר. לדבריו, מדינות G8 אינן היחידות שצריכות לשלוט בעולם. "צריך לבנות שיטות ממשל אחרות שיתאימו לחיים בעידן הגלובלי", טען. את נאומו סיכם בהתייחסות דיפלומטית למצב באזורנו: "אף שאלה ימי חגיגות, צריך להביט סביב ולראות מה קרה בארץ המופלאה הזו. ההיסטוריה לא פטאלית, וכדי לבחור בחלופה הנכונה, צריך לנסות להבין זה את זה, ולא לנסות להערים זה על זה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully