וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור: כלכלת סינגפור תיפגע אם ארה"ב תיכנס למיתון

סוכנויות הידיעות

15.5.2008 / 9:49

מדובר באזהרה השנייה שפרסמה GIC בתוך פחות מחודש



זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור (GIC), שהשקיעה 18 מיליארד דולר בחודשים האחרונים בענקית הפיננסים סיטי וב-UBS לאחר שאלו נקלעו לקשיי נזילות בעקבות משבר האשראי העולמי - הזהירה היום כי משבר האשראי עשוי לפגוע גם בכלכלת סינגפור אם ארה"ב תיכנס למיתון. מדובר באזהרה הכלכלית השנייה, שפרסמה GIC בתוך פחות מחודש.



"השפעת משבר הסאבפריים יכולה להאיץ את ההאטה המחזורית. גל ההדף של המשבר בהחלט מורגש כאן באסיה. בזמן שבוול סטריט מתאוששים ואוספים את עצמם מחדש, הבעיות אצלנו רק מתחילות", אמר סיק נגי הואט, נשיא יחידת הנדל"ן של הקרן הסינגפורית, המנהלת נכסים בסכום המוערך ב-100 מיליארד דולר.



בחודש שעבר הזהירה GIC, כי כלכלת העולם עשויה להיכנס למיתון החמור ביותר שלה מזה שלושה עשורים בעקבות משבר האשראי העולמי. בנוסף למשבר האשראי, נאלצות כלכלות אסיה להתמודד כיום עם העלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון, שגורמים לגירעון תקציביים ולאי-שקט חברתי והאטה בארה"ב - המפחיתה את הביקוש למוצרים מתוצרתן.

"כל השווקים, כולל אסיה, עוברים לפי מחזורים. ניתן אפילו לומר שהשווקים באסיה נוטים מטבעם להיות תנודתיים יותר", אמר סיק, והוסיף כי "חולשה בשווקים מיטיבה עם אלו שיכולים לקחת פוזיציות אסטרטגיות לטווח הארוך. ישנן הזדמנויות להשקעה".



GIC, אחת מקרנות ההשקעה הממשלתיות הגדולות בעולם, נוסדה ב-81' ומנהלת את עתודות המט"ח של ממשלת סינגפור. בחודש שעבר אמר סגן יו"ר GIC, טוני טאן, כי זרוע ההשקעות הסינגפורית נכנסה לתקופה של "אי ודאות קיצונית" בשווקים הפיננסיים. "השנים הבאות יהיו ככל הנראה המאתגרות ביותר מאז היווסדה של ה-GIC. ככל שהבנקים ימשיכו להתפרק מנכסים ולצמצם את פעילות ההלוואות שלהם, תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב והעולם נמצאות תחת סיכונים משמעותייים", אמר טאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully