וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תדרוש ערבויות מהאחים עופר כתנאי לסיוע של רבע מיליארד דולר

סקירת עיתונים / מעריב

17.10.2001 / 10:28

מרכז ההשקעות קבע כי חברת טאואר סמיקונדקטור פעלה בניגוד לקריטריונים של קבלת המענק - כך מדווח "מעריב"

שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, שוקלת לדרוש ערבויות מהבעלים של חברת טאואר סמיקונדקטור , הנשלטת (כ-32%) בידי החברה לישראל , מקבוצת האחים עופר, תמורת סיוע של 250 מיליון דולר, כך, ע"פ דיווח העיתון "מעריב", מוסר גורם בכיר בתמ"ס.

איציק תכריע בסוגיה בימים הקרובים, לאחר שמרכז ההשקעות מצא שטאואר חורגת מתנאי התמיכה בה. הסיוע שקיבלה החברה מהווה 20% מהיקף ההשקעה של טאואר במפעל השני במגדל העמק, פאב 2.

לפני כשלושה חודשים גילה מרכז ההשקעות שטאואר העבירה כ-200 עובדים מפאב 1 לפאב 2 במקום להביא כוח אדם חדש למפעל החדש, בניגוד לקריטריון העיקרי בהבטחת הסיוע - קריטריון התעסוקה. בנוסף, מרכז ההשקעות התנגד להבאת 24 מומחים מקוריאה למפעל החדש מהסיבה שעל טאואר להעדיף העסקת מומחים מישראל. טאואר התחייבה להעסיק 1,000 עובדים חדשים בפאב 2, וניוד העובדים ממפעל אחד שלה לשני הוא בניגוד לקריטריון זה, קבע אז התמ"ס.

יואב ניסן-כהן, מנכ"ל משותף בטאואר, אמר אז ל"מעריב", כי העברת העובדים מפאב 1 לפאב 2 מנעה פיטורים של כ-200 עובדים מפאב 1, שהתחייבו מחולשת השוק. לדבריו, העברת העובדים גם איפשרה לדחות חלק מגיוס כוח האדם למפעל החדש לתקופה מאוחרת יותר.

דובר טאואר אמר בתגובה כי ככל הידוע לחברה, היא אינה צופה בעיות באישור התמיכה. בנוגע להשלכות של התניית התמ"ס ולמצב הכלכלי הקשה, וכן על תוכניות ההקמה של פאב 2, מסר הדובר: "הסיבה העסקית אינה מקלה על גיוס הון. בשלב זה, החברה ממשיכה בתוכנית האסטרטגית ובודקת אפשרויות שונות לגיוס כספים".

יש לציין, כי גם אינטל הואשמה על ידי התמ"ס בניוד עובדים מקרית גת לירושלים מבלי ליידע את מרכז ההשקעות כנדרש. עניינה של אינטל טרם נדון בתמ"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully