וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש- עדיפה היום לאור הדיסקאונט הסחיר, אי.די.בי. פיתוח – אולי אחרי ההפצה...

U.B.S

15.5.2008 / 11:52

מסיכום ביניים של תקופת הדוחות הנוכחית, עולה כי החברות התפעוליות המרכזיות של דסק"ש – סלקום, שופרסל, מכתשים אגן (מוחזקת ע"י כור המוחזקת ע"י דסק"ש), נטוויז'ן ונייר חדרה – הציגו תוצאות חיוביות





סלקום הינה האחזקה המהותית ביותר של דסק"ש, והאחזקה בה מהווה להערכתנו קרוב למחצית מסך שווי האחזקות הסחירות של דסק"ש. השפעת שינוי במניית סלקום על שוויה של מניית דסק"ש הינו מעל ל-70 אחוז. סלקום פרסמה אתמול דו"ח שבהחלט היה מעבר לציפיות. עוצמת השיפור בשיעורי הרווחיות אל מול הרבעון הקודם ולמרות שנאמר לנו לא פעם כי עלויות הניידות עדין ישתקפו כאן, פשוט מפתיעה. הרווח הנקי הסתכם ב-273 מיליון שקל, לעומת צפי שלנו לרווח נקי של 208.6 מיליון שקל.



לשופרסל אסטרטגיה ברורה המסייעת לה להציג צמיחה בשורה העליונה תוך שיפור ברווחיות. דוחות הרבעון הפתיעו עם צמיחה של 6.4 אחוז במכירות הקמעוניות לעומת צפי לצמיחה של 4 אחוז. החברה הציגה רמת שיא ברווחיות הגולמית לאור גידול במכירות המותג הפרטי הרווחי ורווחי מלאי. המשך התייעלות סייע להציג רווחיות תפעולית של מעל 5 אחוז. הרווח הנקי הסתכם ב-72 מליון שקל לעומת צפי לרווח נקי של 62 מליון שקל. התוצאות מזכירות לנו שוב את יכולותיה של הנהלת הרשת, כפי שהתבטאו בשינויים המוצלחים שנעשו בחברה ואת העובדה כי מדובר על הרשת המובילה בישראל. להנהלת החברה חזון ברור בהקשר של פיתוח מנועי צמיחה והמשך התייעלות.



מכתשים אגן הפתיעה גם היא אתמול כאשר פרסמה דוחות מצוינים עם צמיחה בהכנסות של 31 אחוז, משמעותית מעל הצפי. הרווח הנקי הסתכם ב-91 מיליון דולר לעומת צפי לרווח של 78 מיליון דולר. נציין כי כור חברת האם של מכתשים אגן המוחזקת על ידי דסק"ש תפגע קצת ברווחי האקוויטי שאמורה דסק"ש למשוך מכור בגלל הוצאות מימון גבוהות בגין ירידת שער הדולר.



נייר חדרה הציגה שיפור מצוין בתוצאות חברת חוגלה קימברלי, כשגם ההפסדים בטורקיה ממשיכים להצטמצם. מצד שני פעילות נייר האריזה סבלה מהקרה שפגעה בכמות המיוצרת, ושיעורי הרווח של פעילות זו ופעילות הנייר הלבן לא היו גבוהים, אך עדיין טובים משמעותית מהרבעון המקביל.



נטוויז'ן הציגה רווח של 27 מליון שקל, לעומת הפסד של 6 מליון שקל ברבעון המקביל, ונראה כי תוצאות המיזוג עם גלובלקול מתחילות לשאת פרי.



כל אלו, בתוספת רווחי הון בסך של כ-205 מיליון שקל מירידה בשיעור האחזקות בסלקום וב-GVT מובילים לכך שהדוח הקרוב של דסק"ש יהיה בהחלט חיובי.



להערכתנו, חשיפה לקבוצת אי.די.בי היא רצויה בשל החשיפה הגדולה שלה למשק הישראלי על כלל ענפיו. על אף ההאטה הצפויה, מצב המשק עדיין בריא וחזק. נזכיר גם את ההיערכות הנכונה של הקבוצה כולה למשבר הנוכחי, עת השכילה להשיג מימון רב לטווח ארוך, לפני פרוץ משבר הנזילות העולמי.



לפי שערי הבסיס הבוקר, דסק"ש נסחרת כיום בדיסקאונט סחיר של 14 אחוז (לאחר ניכוי הוצאות מטה ומס בהיקף של 860 מליון שקל), שהינו גבוה יחסית לחברה ודיסקאונט כלכלי של 33 שקל. אי.די.בי פיתוח נסחרת כיום בדיסקאונט סחיר של כ-2.3 שקל (לאחר ניכוי הוצאות מס ומטה של 1.1 מיליארד שקל), שהינו סביר ביחס לממוצע של החברה. הדיסקאונט הכלכלי שנובע בעיקר מהמחיר הכלכלי של דסק"ש הינו 26 אחוז.



נזכיר כי שיעור אחזקות הציבור באי.די.בי פיתוח נכון להיום הינו 22.67 אחוז, כך שבעלי העניין בחברה יצטרכו להפיץ מעל ל-2 אחוז ממניות החברה בחודש הקרוב על מנת להבטיח את הישארותה במעו"ף. על פי שווי השוק כיום, היקף ההפצה צפוי לעמוד על כ- 120 מליון שקל.



כל האמור לעיל מוביל אותנו למסקנה שהדרך המומלצת להיחשף לפעילויות שהזכרנו היא באמצעות השקעה בדסק"ש. אנו משמרים את המלצת תשואת היתר שלנו לדסק"ש במחיר יעד של 130 שקל, ואת המלצת תשואת השוק לאי.די.בי פיתוח, במחיר יעד של 127 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully