וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם בחרי, מייסד רב בריח: אם הייתי ממשיך בניהול החברה ייתכן שהיא היתה היום בדרך המלך

ענת ג'ורג'י

15.5.2008 / 12:00

בחרי: אני לא כועס על אחי שניהל את העסק והביא למשבר

אז מה קרה?



בסיכומו של דבר אורי, אח שלי, לא ניהל טוב את העסק ולכן זז הצידה. העובדה שהחברה הגיעה לאן שהגיעה זה כנראה כתוצאה מכך שהיה כשל ניהולי. הדברים מוצקים מידי בשביל להסתיר אותם, אבל היו גם גורמים אובייקטיווים שהשפיעו: מחירי הפלדה עלו, היה מיתון בענף הנדל"ן וכשעסק מנוהל טוב לא מפסידים בשום מצב. אם, למשל, הוא היה מעלה מחירים לפני שלוש שנים, אז כל עליית מחירי הפלדה לא היתה מורגשת.



ניסית לעזור לו?



כן. לפני שנה וחצי הוא פנה אלי וביקש עזרה בשני מישורים. במישור הניהולי הוא ביקש שאייעץ להם ובמישור הכספי הוא ביקש הלוואת גישור. זה התחיל ממיליון שקל, אחר כך קפץ לשני מיליון ובסופו של דבר נתתי לו קרוב ל-40 מיליון שקל.



למה הפסקת?



בשלב מסוים הצטרפתי לישיבת ההנהלה, הבנתי שחלק מהכספים משמשים להחזר הלוואות לבנקים. זה היה למורת רוחי ולכן לפני חודש וחצי אמרתי שאני עוצר ומציע לבנקים שנזרים כספים יחד. הבנקים לא רצו ויצרו משבר. החלטתי שאני לא אממן יותר את חובות החברה ללא סיוע של הבנקים. הבנקים עשו שריר ולפני שבועיים הכל התנפץ. היתה לי ברירה לתת לזה ללכת לכונס נכסים. אבל זה חבל, כי הוא היה מפרק את החברה. לכן הצעתי לבנקים תהליך של הקפאה. הבטחתי שאני אנהל את החבהר במשך חודש ואמצא משקיע. למרות שהיו מתעניינים, הבנקים החליטו ללכת בהליך מנוגד.







אתה כועס על אחיך?



זה עצוב לי, אבל אני לא כועס.



מה אשתך אומרת על הזרמת הכספים?



אישתי לא מאושרת מזה אבל אין מה לעשות.



למה החלטת לעבור לנדל"ן?



המעבר לא היה חד. הייתי קצת בחופש. פנסיונר בן 55. ביליתי בבית, עשיתי ספורט מוטורי עם ילדי בעולם ואז עלה הנושא של העיר הלבנה. זה לא קרה בין לילה, התחלנו אחד ועוד אחד.



הראיון המלא מחר ב-TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully