וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באינפלציה ניתן להרוויח

עדו אורן

15.5.2008 / 12:08

לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן היום אחה"צ, מנכל "פורמולה שוקי הון" עדו אורן בניתוח מצב השוק - עדיין נותן עדיפות לצמודי מדד

"בכל מקום שאני קורא,כולם "צועקים" צמודים, צמודים, מישהו מוכן להסביר לי מה זה צמודים?" כך הייתה שיחת הטלפון בחדר המסחר שלנו הבוקר.

מהם הצמודים?
למעשה אלו אגרות חוב של המדינה ושל חברות במשק המבטיחות ריבית מסוימת ובנוסף הצמדה מלאה למדד המחירים לצרכן, כך שבעיתות אינפלציה של 3% אג"חים צמודים הנותנים תשואה של 4% יניבו תשואה משוקללת של 7%+ נומינלית המהווים תשואה עודפת משמעותית על פני פק"מ או אג"חים שקליים.

אז למה הם צריכים להעלות ?
בחודש שעבר הפתיע מדד המחירים לצרכן כשעלה ב-0.3% בעוד הציפיות דיברו על ירידה של כ-0.3%. מדדים גבוהים מהצפוי מגבירים אטרקטיביות האג"ח הצמוד מדד.

תהליך ניוד הכספים מהאפיקים השקלים יגבר עם פרסומי המדדים הקרובים ותהליך זה יאיץ את התשואה הנאה שנותנים האפיקים הצמודים. לדעתנו המדד החודש צפוי לעלות בין 0.9% ל-1.1%, עלייה חדה יחסית, מה שמאשש את התחזקות האינפלציה .

ומה אם הנגיד יחליט להעלות ריבית?
כפי שצפינו, החליט הנגיד בחודש בעבר שלא לשנות את שיעור הריבית מכיוון שעלית המדד נבעה בעיקר מעליית מחירי הסחורות, אשר לא ניתן לרסנם בכלים מוניטאריים. גם אם יעלה הנגיד את הריבית בשיעור מתון לא תהיה "פגיעה" קשה בצמודים אלא יותר "אישור" לאינפלציה מתחזקת.

מה עדיף ? צמודי מדינה או קונצרנים ולאילו טווחים.
הכי אטרקטיביים לדעתי הם אג"חים חברות המדורגות A ומעלה לטווחים של 4-6 שנים, שעדיין מספקים תשואה של מדד+4%, לעומת אג"ח מדינה אשר מציע מדד +2% והינו פחות אטרקטיבי.


לסיכום, אנו נותנים עדיפות בתיקים לצמודי המדד אך יש לקחת בחשבון שבאופן מסורתי חודש אפריל ידוע במדד גבוה בעיקר בשל גורמים עונתיים כמו חג הפסח, שמביא איתו עלייה ברכישות מזון וביציאה לנופש בחו"ל. במידה והמדד יהיה בשיעור של למעלה מאחוז יתכן והנגיד יגיב כבר החודש ויעלה את הריבית בשיעור של - 0.25. יש להמשיך ולעקוב האם הנגיד לא משנה כיוון וממשיך בחודשים הבאים בעוד העלאות ריבית, שמדכאות את האינפלציה ואת צמודי המדד.


ניתוח זה הוא מסמך למטרת אינפורמציה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או נכסים פיננסים המתוארים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully