וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במדד אמון הצרכנים בישראל בחודש אפריל ‏2008

בנק הפועלים

15.5.2008 / 12:19

מדד זה הינו הנמוך ביותר שנמדד מאז ינואר 2006. ההרעה בתפיסת המצב על ידי הצרכנים מתייחסת למצב הכלכלי ולמצב התעסוקה בהווה ובעתיד.

מדד זה הינו הנמוך ביותר שנמדד מאז ינואר 2006.



ההרעה בתפיסת המצב על ידי הצרכנים מתייחסת למצב הכלכלי ולמצב התעסוקה בהווה ובעתיד.



עם זאת, אין שינוי בהערכת הצרכנים לגבי הכנסת המשפחה בעוד שישה חודשים.



כלכלני בנק הפועלים: מתחזקת ההערכה שהירידה החדה במדד אמון הצרכנים בחודשיים האחרונים מצביעה על מגמה שלילית, שמאותת על האטה נוספת בהתרחבות הצריכה הפרטית בישראל בחודשים הקרובים.



מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS מחושב על ידי חברת TNS טלסקר על סמך מדגם של 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של מרבית האוכלוסייה. סקר המדד נערך בישראל החל מאפריל 2002. חברת TNS העולמית עורכת סקרים דומים ב-18 מדינות, ביניהם, מדד ה- CONFERENCE BOARD הידוע בארה"ב. מחקרים רבים הראו כי מדדי אמון הצרכנים מהווים אינדיקטור להתפתחות הצריכה הפרטית בהווה ובעתיד.



במחלקה הכלכלית בבנק הפועלים סבורים כי הירידה החדה במדד בחודשיים האחרונים משקפת, בין היתר, שחיקה מסוימת בכוח הקניה של הציבור בעקבות העלייה הניכרת במחירים (בעיקר במחירי המזון והאנרגיה). ואכן, מהתשובות לשאלה שאינה משתקללת במדד עולה כי חלה הרעה באווירת הקניות של הציבור.



מדדי אמון הצרכנים במרבית המדינות המפותחות נמצאים בירידה מתחילת השנה. הירידה בולטת מאוד בארה"ב ובאנגליה (ראה גרף). חשוב לציין שהפגיעה באמון הצרכנים בישראל החלה מאוחר יותר מאשר במרבית המדינות בחו"ל וכן היא מתונה יותר עד כה. אנו נוטים לייחס זאת להמשך המגמות החיוביות בשוק העבודה בישראל, ולהערכות שלהאטה הגלובלית יהיו השפעות מוגבלות על רמת הפעילות הכלכלית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully