וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחירי המזון: הקונגרס אישר חבילה בסך 290 מיליארד דולר שתעניק סובסידיות לחקלאים ותלושי מזון

סוכנויות הידיעות

15.5.2008 / 11:21

הנשיא בוש, המתנגד להצעה, מאיים להטיל עליה וטו



העלייה החדה במחירי המזון והבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב הובילו הלילה לאישורה בקונגרס של הצעת חוק המעניקה סובסידיות לחקלאים ותלושי מזון לנזקקים בסך 290 מיליארד דולר. ההצעה, שזכתה לתמיכתם של הרפובליקנים והדמוקרטים יחדיו, נתקלה בהתנגדות חזקה מצדו של הנשיא ג'ורג' בוש, שטען כי היא לא אחראית מבחינה כלכלית ואיים להטיל עליה וטו.



הסנאט צפוי לאשר את הצעת החוק ולהעבירה לבוש, זאת לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר את ההצעה ברוב מוחץ של 318 קולות - 28 קולות יותר מהנחוץ כדי לעקוף וטו נשיאותי. למרות התנגדות הממשל, בין התומכים בהצעת החוק היו גם 100 רפובליקנים.



כשני שליש מחבילת הסיוע, שזכתה לכינוי "חוק החוואים", תממן תכניות הזנה כגון תלושי מזון וסיוע חירום לנזקקים. 70 מיליארד דולר נוספים יופנו לסובסידיות חקלאיות וסיוע לבעלי חוות, כולל עידוד לחקלאים שיתירו שימוש באדמותיהם לפרויקטים סביבתיים.



בוש, שהביע התנגדות נחרצת להצעת החוק, טוען כי מדובר בחקיקה לא אחראית מבחינה פיסקלית, וכי ההצעה תעביר יותר מדי כספים לידיהם של חקלאים אמידים. שר החקלאות האמריקאי, אד שייפר, הדגיש כי הנשיא עשוי לנסות להטיל וטו על ההצעה ואמר כי מדובר ב"חקיקה מנופחת ומתוקצבת מדי".



בוש עשוי להתקשות להטיל וטו על הצעת החוק בקונגרס, משום שהמדינות החקלאיות הגדולות זוכות לייצוג גדול יותר בסנאט מאשר בבית הנבחרים. במהלך שתי כהונותיו של הנשיא בוש עקף הקונגרס וטו שהטיל הנשיא רק פעם אחת, בנוגע לחקיקה על פרויקטי מים.



בניסיון לצמצם את הפערים בין הקונגרס לבית הלבן, הציעו חברי קונגרס לשנות את נוסח ההצעה כך שסכום הבסיס המועבר לכל החקלאים (ללא קשר לרמת ההכנסה שלהם) יוקטן. כמו כן יופחת או יבוטל כליל הסיוע הפדרלי לבעלי אדמות המרוויחים יותר מ-750 אלף דולר בשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully