וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק: אנו נמצאים בפתחו של תור זהב תקשורתי

מעיין כהן

15.5.2008 / 12:21

בעל השליטה בענקית המדיה ניוז קורפ, אמר הבוקר בועידת הנשיא, כי הוא אופטימי ביחס לגורלם של כלי התקשורת המסורתיים

רופרט מרדוק, בעל השליטה בענקית המדיה ניוז קורפ, אמר הבוקר בכנס שנערך בבנייני האומה בירושלים, במסגרת ועידת הנשיא, כי הוא מאמין שאנו נמצאים בפתחו של תור זהב תקשורתי. כמו כן, הביע אופטימיות ביחס לגורלם של כלי התקשורת המסורתיים למרות התפתחותה של רשת האינטרנט. עוד הוסיף כי הוא מתרשם מהתפתחותה המואצת של ישראל, וסיפר כי אתמול ערך סיור באחת החברות שבבעלותו, ניוז דאטה סיסטמס, המפתחת מערכות להצפנת תוכן בשידורי טלוויזיה דיגיטליים בתשלום. "ארבעה אנשים בדירה בירושלים הקימו חברה שהיום מעסיקה כמעט 4,000 איש ברחבי העולם", אמר.
מרדוק המשיך לדבוק באופטימיות ביחס לכלי התקשורת, גם בזמן בו האינטרנט דוחק את רגליהם של כלי התקשורת המסורתיים. "שינויים טכנולוגיים הם עניין מבורך. כל שינוי נחשף למספר גדול יותר של אנשים, ומגדיל את מספר הצרכנים. הטכנולוגיה גם ממריצה חברות להתחדש".

סוזן דקר, נשיאת יאהו, שעלתה אחריו ציינה כי האינטרנט גדל בקצב דו ספרתי מדי שנה. "אנשים אין ספור נפגשים דרך האינטרנט, ומליוני אנשים מתחתנים בעזרת הרשת". לדבריה, מהות האינטרנט היא הגישה למידע שמעניין את המשתמש, והעברתו לאנשים הקרובים אליו. "אנחנו עדים למצב בו אנשים מעבירים לאחרים מידע חדשותי מצולם לפני שהוא מגיע לעיתונאים. זאת מהפכה". דקר התגאתה במרכז החדש שהקימה החברה בישראל: "יש לנו רק שישה עובדים בינתיים, באותו בניין של גוגל בחיפה. עברתי בטיסה מעל וראיתי את השלט של יאהו. זה מחמם את הלב".

פאנל המשתתפים, בניהולו של יזם היי-טק יוסי ורדי, כלל את מייסד ענקית החיפשו גוגל, סרגיי ברין. ורדי הציג את ברין הצעיר והתבדח כי אם מישהו לא מכיר אותו, שיחפש אותו ב"גוגל". ברין, שהגיע לוועידת הנשיא בליווי הוריו, קיצר בדבריו אך ציין כי הוא מרוצה משני מרכזי הפיתוח החדשים של גוגל בתל אביב ובחיפה.
לדברי ברין, "הייתי כאן ביום ההולדת ה-80 של שמעון פרס, ומדהים לראות איך ישראל התפתחה והשתנתה בזמן כה קצר. פתחנו כאן את המשרדים הישראלים שלנו, וזה ייצר לנו מוצרים חדשים פנטסנטים בשביל כל משתמשי גוגל. כבוד להיות כאן".

עוד הוסיף: "כשאני התחלתי לגלוש ברשת ב-1993 היו מעט אתרי אינטרנט. כשחיפשת אתרים חדשים קיבלת רשימה חודשית של אתרים חדשים שנוספים". לדבריו, "בימים ההם לא היתה משמעות למנועי חיפוש. תודות לאתרים כמו מייספייס או ויקיפדיה, האינטרנט הגביר את הגדילה שלו. טכנולוגיה כזאת יכולה להיות מנוצלת למטרות טובות, רעות או טיפשיות. קל להתרכז במקרים קיצוניים של שימוש לרעה אבל אי אפשר להתעלם מהשינוי בחיי כולנו. אנחנו נראה את האינטרנט מתקדם קדימה, נהיה יותר מחוברים. לחלק מהאנשים זה נראה מפחיד, אבל זה בדיוק כמו הטלפונים סלולריים - אפשר לכבות את זה כשרוצים".

יו"ר ענקית הפרסום פובליסיס, מוריס לוי, אמר כי האינטרנט מוכיח שאנשים אינם מוכנים לשלם עבור מוסיקה או חדשות. "מה שמניע את הכלכלה הוא הפרסום. אנשים ישלמו כדי לפרסם את המוצר שלהם ולגבור על יריביהם. אנחנו צריכים לשכנע את הלקוחות שהפרסום באינטרנט אמנם עובד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully