וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל אברהם: ברור שלא העברתי כסף לאהוד אולמרט

הארץ

15.5.2008 / 12:30

בראיון לגלי צה"ל מכחיש המיליארדר האמריקאי את החשדות המיוחסים לו, לפיהם העביר כספים לראש הממשלה

אברהם, בן 84, בא לישראל לרגל השתתפותו בוועידת הנשיא. ביום שני בלילה הגיעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) למלון שלו בירושלים כדי לגבות ממנו עדות בפרשת אולמרט, אולם הוא סירב והודיע להם שייפגש איתם למחרת בבוקר.



שלשום שאלו אותו חוקרי המשטרה על היכרותו עם אולמרט ועל סכומי כסף שהעביר לידיו, לכאורה, לפני שנים אחדות. אברהם הוא המיליארדר היהודי-אמריקאי שרכש מאולמרט את ביתו הקודם, בינואר 2004 , ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים. הוא מזוהה בעיקר כפעיל שלום, וייסד את "הארגון לשלום במזרח התיכון". "לא נחקרתי, אלא העדתי", הדגיש בראיון.



כאשר נשאל אם לדעתו יש אנשים שרוצים להפיל את אהוד אולמרט, אמר אברהם לגלי צה"ל: "ככה זה נראה היום". את העד המרכזי בפרשה, המיליונר משה (מוריס) טלנסקי, אומר אברהם כי הוא מכיר בקושי מהעבר הרחוק. "אני לא מכיר את מר טלנסקי, אני חושב שאני נזכר בו מלפני הרבה זמן, כשהוא התרים כסף לשערי צדק, שניסיתי להגיע לבתי חולים. ייתכן שהוא היה אחד האנשים שיצרתי קשר איתו, אבל יש לי זיכרון מאוד חלש ממנו".



אבהרם סיפר, כי שלשום נפגש עם אולמרט בוועידה, אך סירב לפרט על כך. "יש לי חיים פרטיים, ולך יש חיים פרטים. כבד את שלי". לשאלה אם יש בינו לבין ראש הממשלה יחסים קרובים, אמר: "כן, אנחנו מיודדים. יש לי גם יחסים טובים עם הנשיא - יש לי יחסים טובים עם הרבה אנשים".



על התרשמותו האישית מאולמרט, לעומת זאת, המיליונר היהודי דווקא שמח לספר. "מדובר באדם ישר", הוא אומר "אחד מראשי הממשלה הטובים ביותר שהיו במדינת ישראל. הוא רוצה שישראל תגיע לשלום והשלמה עם שכנינו, והוא פועל למען כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully