וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4000 דירות יבנו בגליל ים

אריק מירובסקי

15.5.2008 / 12:49

ועדת המשנה לערעורים של המועצה לתכנון ובנייה דחתה את הערעורים שהוגשו כנגד תוכנית המתאר לבניה בשטחי הקיבוץ שליד הרצליה

ועדת המשנה לערעורים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את הערעורים שהוגשו כנגד תוכנית המתאר להקמת עד 4,000 דירות על 990 דונם, בשטחי קיבוץ גליל ים שליד הרצליה. בכך נפתח פתח ליישום תכנית הפיתוח הגדולה ביותר בהרצליה. בין היתר כוללת התוכנית פארק של 212 דונם, בית עלמין עירוני חדש, הרחבת מכון הטיהור, וכמו כן שירותים ומסחר שכונתיים. כ800- דירות (20% מכלל הדירות שיוקמו) יוקצו לזוגות צעירים זכאי משרד השיכון.

עריכת התוכנית נמשכת כעשר שנים והיא משכה אחריה מתנגדים מבין הירוקים ומבעלי קרקעות אלטרנטיוויות לפיתוח, והליכים משפטיים לגבי מידת הזכאות של חברים שעזבו את הקיבוץ, להשתתף בפירות של התכנית הזו, שכוללות בין היתר, הקמת דירות חדשות לחברי הקיבוץ. ההליכים עברו את כל ערכאות התכנון והבנייה, וגם בתי משפט, עד שהגיעו לוועדת המשנה לערעורים. ערר אחד הוגש על ידי בעלי קרקעות שנמצאות במתחם ה"באסה" בהרצליה, הסמוך לגליל ים. אלה טענו, כי את הקרקעות שלהם ייעדו התכניות לפארק עירוני, בעוד שאת קרקעות הקיבוץ, שהן קרקעות מדינה, ייעדו למגורים, מה שלטענתם מהווה אפליה.

ועדת המשנה לערעורים דחתה את הערר, ונימקה, כי מדובר בהחלטה קודמת שלה, שאושרה אף על ידי בית המשפט העליון, ולפיכך יש לראות את הדיונים על מתחם הבאסה ככאלה שבאו לסיומם. טענות אחרות של בעלי הקרקעות הללו נידחו אף הן, מהטעם, שהן לא העלו נימוקים תכנוניים, לביטול תכנית גליל ים. ערעור אחר הוגש על ידי בעלי קרקעות שגובלים בשטח התוכנית, שלהם קרקעות מדרום לרחובות הר בקוק ויעבץ, ומזרחית לרחובות אהרונסון, בר כוכבא והר מירון בהרצליה. לטענתם, הם רכשו את הקרקעות, חלקם אפילו לפני 100 שנים, בהסתמכם על כך, שהן גובלות בריאה ירוקה, שטחים פתוחים ואווירה כפרית.
גם ערר זה נדחה, כי הפסיקה אינה רואה מצב תכנוני תקף כסופי, אלא מכירה בכך שהוא נתון לשינויים. הוועדה אף דחתה את טענותיהם על מפגעים אקולוגיים שיירגמו להם, וזאת בהסתמך על תסקיר השפעה על הסביבה שנערך לתכנית גליל ים.

לבסוף, טענו בעלי הקרקעות הללו, כי מתכנן התוכנית הוא מי שמכהן כיום כמנהל מינהל התכנון במשרד הפנים, שמאי אסיף, היה נתון לניגוד עניינים: במקביל לטיפול בתכנית, שימש גם מתכנן תכנית מתאר ארצית תמ"א 35, ששינתה את ייעוד הקרקעות "באורח פלא" מנוף כפרי פתוח לאזור לפיתוח עירוני. הוועדה דחתה את הטענות, וכתבה, ש"דומנו כי אין בהן ממש".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully