וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עוצר את הקופונים בסלולר?

יוני סער

15.5.2008 / 13:10

מהפכת הסלולר בעולם השיווק מאיימת לבוא עלינו כבר כמה שנים, ובצדק. מה יותר אישי, קרוב ונייד מהטלפון הסלולרי שלנו? הפרטיות

מהפכת הסלולר בעולם השיווק מאיימת לבוא עלינו כבר כמה שנים, ובצדק. מה יותר אישי, קרוב ונייד מהטלפון הסלולרי שלנו? חברות סטארט-אפ רבות עוסקות בפיתוח פתרונות שיווקיים לעולם הסלולרי, והיישום המוביל הוא הקופונים. היכולת לייצר התאמה אישית, לחסוך בנייר ולתרום לעולם ירוק יותר היו המניעים המרכזיים של המהפכה. אבל המנוע הגדול ביותר של המהפכה הוא יכולת הזיהוי של הצרכן: היכולת לשדר לך את הקופון או את הפרסום במועד מדויק רגע לפני תחילת הקנייה שלך.

פיתוחים רבים עוסקים בהפיכת הטלפון לכלי פרסומי. ראית תשדיר טלוויזיה מעניין? שלח SMS למספר שעל המסך וקבל קופון התנסות. נכנסת לסופר? המשדר זיהה אותך ושולח אלייך קופונים המבוססים על הקניות הקודמות שלך. נכנסת לתחנת הדלק? קיבלת קופון מתנה על נאמנותך לתחנה והזמנה לקפה בחנות הנוחות הסמוכה. גם בתחום משיכת תשומת הלב אנחנו רואים פיתוחים רבים: מערכות בלוטות' המשדרות פרסומות לחנויות ספציפיות בעת הטיול בקניון, או מערכות כרטיסים למופעים, לטיסות ולתחבורה ציבורית שבהם יש להציג קופון סלולרי ולהמשיך למקום המוזמן.

אז מה עוצר את המהפכה? מאמרים שהתפרסמו לאחרונה מציעים שתי תשובות. הראשונה בנאלית: מערכות המחשב של החנויות לא תומכות בברקודים הסלולריים, ונדרשת השקעה שהרשתות לא מעוניינת לבצע. השנייה, המעניינת יותר, היא כי אנחנו לא רוצים להיות חשופים לכך כך הרבה פרסום מדויק. הפרסום של היום מאפשר להתעלם, ואילו הפרסום הסלולרי חודרני ומטריד יותר. הרעיון הזה חובר לתפישה כי בעתיד הצרכן יגדיר למפרסמים מה הוא מוכן לראות ולשמוע - והטלוויזיה, האינטרנט והסלולר יסננו את הפרסום בעבורו. השבוע לא הספקתי לראות את יומן השבת. הקלטתי, ותוכנית של שעה וחצי התכווצה ל-40 דקות. בלי פרומואים ופרסומות, קיבלתם 40 דקות נוספות לסדר היום. תענוג.

- יוני סער הוא הבעלים של קבוצת פרומרקט

  • עוד באותו נושא:
  • קופונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully