וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ברקליס הבריטי חשף מחיקות בסך 1.7 מיליארד ליש"ט ברבעון הראשון; לא שולל גיוס הון

סוכנויות הידיעות

15.5.2008 / 13:37

מניית ברקליס נופלת ב-3.7% בבורסת לונדון



ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, הודיע היום כי הוא רשם ירידה ברווחיו ברבעון הראשון של 2008. הירידה ברווחים היא בעקבות מחיקות בסך 1.7 מיליארד ליש"ט (3.3 מיליארד דולר),
הקשורות לירידה בערכם של נכסים שבבעלות הבנק בעקבות משבר האשראי העולמי.



מניית ברקליס נופלת ב-3.7% בבורסת לונדון, לאחר שמנהל הכספים של הבנק, כריס לוקאס, אמר לעיתונים כי הבנק אינו שולל את האפשרות לבצע גיוס הון באמצעות הנפקת מניות כדי לחזק את מאזניו הכספיים. מניית ברקליס נפלה ב-16% מאז תחילת 2008. לוקאס הדגיש כי "אנחנו מתכוונים להשאיר את כל האופציות פתוחות. לא נשלול או נאשר דבר בשלב הזה".



ברקליס מסר כי חטיבת בנקאות ההשקעות של הבנק, ברקליס קפיטל, רשמה מחיקה בסך 700 מיליון ליש"ט ברבעון הראשון של 2008. לפני חודש הזהיר ברקליס כי רווחיו ברבעון הראשון צפויים להיות נמוכים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה, הסביר ברקליס, היא בעקבות ירידה בהכנסותיהן של חטיבת ברקליס קפיטל וחטיבת ניהול הקרנות ברקליס גלובל אינווסטורז בעקבות משבר האשראי העולמי.



מחיקותיו של ברקליס כללו מחיקת ערך בסך 495 מיליון ליש"ט הקשורה לחשיפתו של הבנק לשוק ה-CDO, ומחיקה בסך 1.2 מיליארד ליש"ט הקשורה לפי הבנק ל"חשיפות נוספות לשוקי האשראי".



בפברואר הודיע ברקליס כי הוא רשם ירידה של 21% ברווחיו במחצית השנייה של שנת הכספים שלו. ירידה זו נבעה ממחיקות בסך 1.6 מיליארד ליש"ט, שנאלצה לבצע חטיבת ברקליס קפיטל בעקבות משבר האשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully