וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ג'וזף כהן בראיון ל-TheMarker: ארה"ב לא תיכנס למיתון עמוק - אם יתרחש מיתון הוא יהיה קל בלבד

אשר שכטר

15.5.2008 / 14:39

כהן: מחיר הנפט עשוי לרדת מרמתו הנוכחית בטווח הקרוב



כלכלת ארה"ב לא תיכנס למצב של מיתון עמוק, וצפויה להתאושש בחודשי הסתיו והחורף - כך אמרה אתמול אבי ג'וזף כהן, אסטרטגית ההשקעות הבכירה של גולדמן סאקס בראיון ל-TheMarker. ג'וזף כהן, אשר זכתה לכינוי "הכוהנת הגדולה של וול סטריט", הוסיפה כי מחירי הנפט עשויים לרדת בטווח הקרוב והעריכה כי ייתכן שהחלק הגרוע ביותר של המשבר הפיננסי כבר חלף.



כהן טענה כי "ההערכה שלנו היא שאנו נמצאים אולי במיתון קל. ברבעון הראשון של 2008 התמ"ג האמריקאי צמח ב-0.5%, אך לולא היצוא הוא היה בתחום השלילי. הדבר מהווה מקור לדאגה עבורנו בנוגע לתחזית לרבעון השני. אנחנו מעריכים שהנתונים עשויים להיות חלשים יותר ברבעון הנוכחי. האם אנחנו חושבים שאנחנו נמצאים במיתון עמוק? בהחלט לא. אנחנו מאמינים כי התרחיש הסביר ביותר הוא של מיתון קל, ולדעתנו מצב הכלכלה ישתפר בסתיו".



בתשובה לשאלה האם חלקו הגרוע ביותר של משבר האשראי כבר חלף, ציינה ג'וזף כהן כי "המשבר התרחש בשתי זירות שונות: זו של הכלכלה וזו של השווקים הפיננסיים. שתי הזירות קשורות, אך נפרדות. מנקודת מבט כלכלית, ייתכן שהגרוע מכל עדיין לא חלף. שוק הדיור עדיין חלש. משפחות בעלות הכנסה בינונית עדיין חוששות בנוגע להוצאותיהן, לכן ייתכן שנראה עוד כמה חודשים של נתונים כלכליים עגומים".



עוד אמרה כהן: "בנוגע למערכת הפיננסית, מאז חילוץ בר סטרנס ב-17 במארס המערכת הפיננסית עובדת טוב יותר - לא בצורה נורמלית, אך היא לא תקועה או קפואה יותר. עדיין לא יצאנו מהצרה. מוסדות נוספים עשויים לרשום מחיקות ערך, אך השלב הקריטי ככל הנראה חלף", טענה. מחירי הנפט, העריכה ג'וזף כהן, עשויים לעלות ב-2-5 השנים הבאות מעל לרמתם הנוכחית, בשל הביקוש הדרמטי לסחורות מצד כלכלות מתפתחות כמו הודו וסין, אך עשויים לרדת בטווח הקצר מרמתם הנוכחית.

לפני כחודשיים דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי ג'וזף כהן, אשר נודעה בעקבות התחזיות האופטימיות שלה, תוחלף על ידי דייוויד קוסטין כאסטרטגית ההשקעות הראשית של גולדמן סאקס בארה"ב. לכאורה ההחלפה תתבצע בשל התחזיות האופטימיות מידי שפיזרה כהן לפני פרוץ המשבר הנוכחי.



בראיון ל-TheMarker, אמרה ג'וזף כהן כי ההחלטה לתת לקוסטין לרשת אותה בפרסום תחזיות הבנק למדד S&P 500 התקבלה לפני חמש שנים, בעקבות שינויים רגולטוריים שהתקבלו בארה"ב. "בקצרה, לא הוחלפתי. ב-2001 וב-2002 חלו שינויים רגולטוריים בתעשיית בנקאות ההשקעות בארה"ב, ואחד מאותם שינויים היה איסור שהוטל על אנליסטים שעוסקים במניות אינדיבידואליות לשוחח עם מנהלי חברות או בנקאי השקעות".



כהן הוסיפה כי "במסגרת תפקידי בגולדמן סאקס דיברתי עם כל לקוחותיה של החברה, ולא הגבלתי את עצמי למנהלי השקעות שעוסקים רק בשוק המניות בארה"ב - שוחחתי עם נציגי ממשלות, עם משקיעים ומנהלי חברות מכל העולם. תחת הרגולציות החדשות, לא הייתי יכולה לעשות זאת. לכן לפני חמש שנים הצעתי שנביא מישהו לצוות שלי שיכתוב את הפרשנות היומיומית בנוגע לשווקים והמניות הספציפיות - כך שאני אוכל לעשות את החלק העיקרי של התפקיד שלי".



"מסיבה כלשהי, אחד מגופי החדשות השוו דו"ח של דייוויד לדו"ח שאני פרסמתי ארבעה או חמישה חודשים קודם לכן לפי תחזית כלכלית אחרת לגמרי, ורמזו שהשינוי התרחש בגלל זה. הם שינו את הסיפור שעתיים לאחר מכך, אך נראה שאף אחד לא שם לב. אני עדיין עושה את אותה עבודה שעשיתי במשך שנים, רק עם יותר אחריות, והצוות שלי כפול היום בגודלו מאשר קודם לכן", אמרה ג'וזף כהן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully