וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים נוטשים את הטלפונים הקוויים: כ-16% ממשקי הבית בארה"ב מחזיקים רק בטלפונים סלולריים

סוכנויות הידיעות

15.5.2008 / 14:49

מאז 2000 צנח מספר הטלפונים הקוויים בניו יורק ב-50%



כמעט אחד מכל שישה משקי בית בארה"ב- כ-16% - כבר לא מחזיקים טלפון קווי מסורתי ומשתמשים רק בטלפונים סלולריים, כך דיווח העיתון "USA טודיי". לפי דו"ח של הלשכה המרכזית האמריקאית לנתוני בריאות (NCHS), במחצית השנייה של 2007, 15.8% ממשקי הבית בארה"ב החזיקו רק בטלפונים סלולריים, לעומת שיעור של 6.1% בתקופה המקבילה ב-2004.



"באמריקה יש הרבה 'דברנים'. היכולת לדבר בזמן שהם עושים פעולות אחרות היא מה שהאמריקאיים אוהבים", אמר סמיר מיטאל, מנהל בכיר בחברת IBB קונסולטינג, ל-"USA טודיי".



עבור חברות טלפוניה גדולות כמו ו-, הנטישה המהירה של הטלפונים הקוויים בארה"ב מחוללת שינוי דרמטי בעסקיהן. בניו יורק, צנח מספר הטלפונים הקוויים ב-55% מאז שנת 2000, לפי בית ההשקעות סנפורד ברנסטיין. בניו ג'רזי ירד שיעור הטלפונים הקוויים באותה תקופה ב-50%.



"מדובר בתחום שלעולם לא יראה סימני התאוששות", אומר האנליסט קרייג מופט, שחיבר את המחקר. לדברי מופט, כבר בעתיד הקרוב ישתוו גם שאר המדינות בארה"ב לקצב הנטישה של הטלפונים הקוויים בניו יורק, ואפילו יעלו עליו.



נטישת הטלפונים הקוויים מתבטאת בעיקר אצל צעירים. לפי המחקר, 34.5% מבני ה-29-25 בארה"ב התגוררו בבתים שבהם לא היה חיבור טלפון קווי. בקרב בני ה-44-30 נפל השיעור ל-15.5%. בקרב בני 65 ומעלה, רק 2.2% מהאמריקאים ויתרו על השימוש בטלפון קווי.



כ-21% מהכנסותיה השנתיות של AT&T ו-29% מהכנסותיה השנתיות של ורייזון נובעות מעסקי הטלפונים הקוויים של החברה. AT&T היא מפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב, עם יותר מ-70 מיליון מנויים לשירותי הסלולר של החברה. להערכת מופט, עסקי הטלפונים הקוויים אחראים ל-50%-33% מרווחיהן של שתי החברות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully