וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 66% ברווחי קרדי אגריקול ברבעון הראשון; יבצע גיוס הון בסך 9.1 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

15.5.2008 / 15:24

בעקבות ההפסדים ימכור קרדי אגריקול נכסים בסך 7.7 מיליארד דולר

בעקבות ההפסדים הודיע קרדי אגריקול על מכירת נכסים בסך 7.7 מיליארד דולר, גיוס הון בסך 5.9 מיליארד יורו (9.1 מיליארד דולר) והחלפת המנכ"ל של חטיבת בנקאות ההשקעות.



רווחיו של קרדי אגריקול נפלו במהלך הרבעון הראשון ל-892 מיליון יורו (1.3 מיליארד דולר), לעומת רווח של 2.7 מיליארד יורו ברבעון המקביל אשתקד. חטיבת בנקאות ההשקעות של הבנק, קיילון, נאלצה לבצע מחיקה בסך 1.2 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר) במהלך הרבעון, בשל הפסדים הקשורים להשקעותיה בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב.



בעקבות הירידה ברווחיו ברבעון הראשון, לאחר הפסד של 1.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007, הודיע קרדי אגריקול על כוונתו לגייס 7.7 מיליארד דולר באמצעות מכירת נכסים ועל כוונתו לגייס 9.1 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות לבעלי המניות הקיימים.



בנוסף הודיע קרדי אגריקול על החלפתו של מנכ"ל קיילון, מארק ליצלר, בפטריק ואלרוף, העומד כיום בראש חטיבת השירותים הפיננסיים המיוחדים של הבנק. ואלרוף, לפי הבנק, יציג עד ספטמבר תוכנית לשקם את מצבה של חטיבת בנקאות ההשקעות, שספגה הפסדים כבדים בעקבות משבר האשראי העולמי. בנוסף, קרדי אגריקול מתכנן לקצץ את הוצאותיה של קיילון ב-150 מיליון יורו, או 10%.



מניית קרדי אגריקול יורדת כעת ב-1.5% בעקבות ההודעה. מאז תחילת השנה ירדה מניית הבנק הצרפתי ב-16%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully