וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקיע מחירים - ישלם קנס בסך 5,000 שקל

הילה רז

15.5.2008 / 15:30

ראובן רובינוב מסופר בוגרשוב ת"א הורשע במכירת מוצרי יסוד במחיר גבוה מהקבוע. טען כי אביו הוא זה ששם את המחירים על המוצרים

מנהל החנות סופר בוגרשוב תל אביב, ראובן רובינוב, בן 26, הורשע לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בהפקעת מחירים של מוצרי יסוד. על רובינוב נגזרו קנס בסך 5,000 שקל והתחייבות בסך 25 אלף שקל שבמשך שנתיים לא יפקיע מחירים שוב. לפי כתב האישום שהוגש בפברואר השנה לבית המשפט השלום בתל אביב, לאחר ביקורת שערכה מפקחת מטעם משרד התמ"ת, נמצא כי רובינוב מכר מלח שולחן, חלב, שמנת ולבן במחירים העולים על המחיר הקבוע. רובינוב טען כי אביו שעובד עמו הוא זה ששם את המחירים על המוצרים, שלא דייק במחירים בשל חוסר ידיעה וכיום הוא עובד לפי המחירון.

השופטת רייך שפירא מתחה ביקורת חריפה על באת הכוח מטעם המדינה והדגישה כי הסדר הטיעון התקבל עקב היותו מקל מדי לטעמה. לדברי רייך שפירא: "הנסיבות מצדיקות תגובה שיפוטית חמורה בהרבה מזו המוצעת בהסדר הטיעון. תגובה כה מתונה מבטלת את פוטנציאל הרווחים שבביצוע העבירה", השופטת רייך שפירא מוסיפה, "במאזן שיקולי עלות תועלת, אין בתוצאה העונשית המוצעת לשמש גורם מרתיע והיא לא מהווה מסר חד משמעי המבהיר לנאשם ולנאשמים כמותו, שהמפקיע מחירים ייענש בחומרה, באופן שיהפוך את ביצוע ההפקעות לבלתי כדאי".
יחד עם זאת, השופטת רייך שפירא נתנה משקל לעברו הנקי של רובינוב ולהודאתו. כמו כן, השופטת כיבדה את הסדר הטיעון שנחתם, בהתאם לנוהג לפיו בית משפט מכבד הסדרי טיעון סבירים והגיוניים.

בסיום פסק דינה, ציינה השופטת רייך שפירא כי לדעתה הפרסום החד פעמי בעיתון וברשומות של מחירי מוצרי היסוד שבפיקוח אינו מבטיח מידע נגיש ועדכני, כך שצרכן מהיישוב המעוניין לרכוש מוצר יסוד, לא יודע מהו המחיר המירבי המותר. השופטת רייך שפירא המליצה: "רצוי שהמחוקק יחייב את בעלי העסקים לתלות במקום גלוי בעסק העתק המחירים הרשמיים שפורסמו. פעולה זו לכשעצמה תרתיע את הסוחרים מביצוע העבירות, ותאפשר לצרכנים להתלונן במקרה של גילוי העבירה". רייך שפירא הורתה למזכירות לשלוח את החלטתה לשר התמ"ת כדי שישקול את הצעתה. (ת.פ. 2037/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully