וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום נשיא ארה"ב בוש בכנסת: "האתגר מול הטרור הוא הגדול בזמננו"

שחר אילן

15.5.2008 / 15:44

בוש: ארה"ב גאה להיות בעלת הברית הקרובה ביותר של ישראל

לדברי הנשיא האמריקאי, "למדינות יש זכות להגן על עצמן. לא צריך להכריח אומה לעשות הסכם שלום עם רוצחים ששואפים להשמידה. פגיעה בחפים מפשע כדי להשיג מטרות היא תמיד פסולה. אנחנו עומדים על המשמר".



בוש הוסיף ואמר, כי "האתגר מול הטרור הוא הגדול בזמננו. התנגשות של ערכים ולא רק התנגשות צבאית. המאבק מתחיל בטכנולוגיה של המאה ה-21 אך בבסיסו עומד ההבדל בין טוב לרע. הם אינם אנשים דתיים. אנשים דתיים לא יחברו מטען לילד, לא ירסקו מטוס על בניין עובדים, לא יפוצצו מלון בליל הסדר. זו לא מלחמה למען קדושת השם".



"בתור מי שהיה עד לרוע בעבר, אנחנו נושאים אחריות להתייחס למילים של השמדת ישראל ואמריקה ברצינות רבה. יש מי שמאמינים שאנחנו צריכים לבוא איתם במשא ומתן. שמענו את האשליות המטופשות האלה בעבר. ראינו את זה בעבר כשהטנקים של הנאצים חצו את ברלין".



את דבריו פתח בוש באיחולי החלמה לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון אותו כינה "אחד המנהיגים הדגולים של ישראל". לדברי בוש, "ארה"ב גאה להיות בעלת הברית הקרובה ביותר של ישראל וחברתה הטובה ביותר בעולם. את הברית בין הממשלות אי אפשר להפריד, שכן שורשי היחסים בין המדינות עמוקים הרבה יותר מכל הסכם או אמנה".



הנשיא בוש המשיך ואמר, כי "למרות האלימות ומול סכנת הקיום ישראל הקימה דמוקרטיה משגשגת שבסיסה כבוד, חופש וחירות. הערצתה של ארצי לישראל לא מסתיימת שם. כשאנחנו מסתכלים על ישראל אנחנו רואים מדינה חלוצית שחוללה פלא, רואים אוניבריסטאות, משאבים יקרים יותר מזהב ומנפט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully