וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בהמתנה: השבוע התנהל המסחר בצל הצפייה למדד חודש אפריל

טל אייל

15.5.2008 / 17:47

הבורסה התל אביבית חתמה שבוע מסחר חיובי. השבוע נפתח בהשפעת הירידות בשווקים מעבר לים, וההמשך הושפע בעיקר מהמתנת המשקיעים לפרסום מדד המחירים לצרכן שיפורסם היום

את הטון בפתיחת שבוע המסחר הבא יקבע מדד המחירים. סביר להניח שבמידה והמדד יהיה נמוך מהצפוי בשוק, יגיב השוק בחיוב בשבוע הבא.



באמצע השבוע פורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב שיצאו נמוכים מהמצופה והקלו במקצת על חששות המשקיעים בנוגע לאינפלציה המתגברת, עד ליום חמישי עלה מדד הדאו ג'ונס והנאסד"ק 100 בשיעור של 1.5% ו- 6% בהתאמה.



בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב 0.95% מדד ת"א 100 הוסיף 1.61% מדד הבנקים עלה ב 2.21% מדד נדלן 15 הוסיף 6.1% ומדד התל טק הוסיף 3.96% לערכו ודולר נחלש בכ- 1%.



מניות בכותרות:



בעסקה המדוברת השבוע בענף הבנקאות, הושלמה ביום רביעי האחרון עסקת מכירת השליטה בבנק מסד על ידי בנק הפועלים להבינלאומי, במסגרת העסקה הועברו 51 אחוז ממניות הבנק להבינלאומי תמורת סכום של 236 מיליון שקל, המשקפים שווי של 472 מיליון שקל לבנק מסד.



פידליטי הודיעה כי ירדה לשיעור אחזקה מינימאלי של כ- 2.7% בחברת וריפון, זאת לאחר שבפברואר הגיעה לאחזקת שיא בשיעור של 13% בחברה. הייתכן כי בפידליטי התייאשו מהתנהלות הנהלת החברה בנוגע לדוחות הכספיים?



עונת הדיווחים הכספיים בעיצומה:



כשתי חברות במדד תל אביב 25 פרסמנו השבוע את תוצאותיהם הכספיים לרבעון הראשון של 2008. כשהם מציגות שיפור הן בשורה התחתונה והעליונה



נייס הציגה גידול של 24% בהכנסות ל 144 מליון דולר. בנוסף, החברה העלתה את תחזית ההכנסות לשנת 2008 כולה והיא צופה כעת הכנסות של 619-634 מליון דולר לעומת תחזית קודמת של 615-630 מליון דולר. בנוסף הציגה נייס גידול בתזרים המזומנים לרמת שיא של 47.6 מליון דולר.



מכתשים אגן פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון ומציגה גידול של 30% ו 28% בהכנסות וברווח הנקי בהתאמה. בנוסף הציגה החברה שיפור קל ברווח הגולמי ובתזרים המזומנים.
החברה נהנתה מהעלייה במחירי הסחורות ומהרוח הגבית שפקדה את הענף ברבעון האחרון.



חברת גב ים מקבוצת נכסים ובניין פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון. החברה הציגה עליה חדה
של כ- 80% ו- 73% בשורת ההכנסות וברווח התפעולי בהתאמה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
כמו כן דיווחה החברה על עליה חדה של 220% בתזרים המזומנים. סה"כ הציגה החברה דוח חזק.
פרט חשוב אליו יש לשים לב ושכנראה יבוא לידי ביטוי בדוחותיהן של חברות רבות אחרות, במיוחד ממגזר הנדל"ן הוא העלייה בסעיף הוצאות המימון: החברה מציגה עליה בשיעור של כ- 126% בסעיף זה.



GTC פרסמה דו"ח חזק עם רווח נקי של 34.7 מליון אירו, שיפור של 210% לעומת הרבעון המקביל.
תוצאות החברה המצוינות נבעו בעיקר משערוך נכסיה במרכז ובמזרח אירופה עפ"י תקן ה-IFRS.
מלבד זאת ניתן לראות עליה בדמי השכירות ופרויקטים הצפויים להניב הכנסות כבר ברבעונים הקרובים.
בנק ההשקעות UBS חזר על המלצת הקניה שלו למניה בשער של 49 זלוטי, פרמיה של 20% על מחיר המניה בשוק.



בשוק התקשורת דיווחו שתי חברות האינטרנט המקומיות וואלה ונטוויז'ן על שיפור חד הן בשורת ההכנסות והן בשורה התחתונה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. וואלה מודיעה לראשונה על חלוקת דיבידנד בסך 30 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully