וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מגיב למדד הגבוה ולציפיות לעליית ריבית: נסחר עתה ברמה של 3.385 שקלים

איתן אבריאל

15.5.2008 / 19:51

הרמה - מעט מעל השער שבו בנק ישראל התערב ב-13 במארס



הזינוק המפתיע של מדד המחירים בחודש אפריל מפילה את שער הדולר. כשעה לאחר פרסום המדד, נסחר הדולר בשוק המקומי ברמה של 3.385 שקלים - ירידה של 1% ביחס לשערו דקות בודדות לפני פרסום המדד.



» לעמוד המט"ח של TheMarker



הרמה הנוכחית בה נסחר הדולר כעת גבוהה בפחות מ-1% מעל השער שבו החליט בנק ישראל להתערב במסחר ולקנות מט"ח בהיקף של מאות מיליוני דולרים. באותו יום, 13 במארס, צנח הדולר לרמת שפל של 3.35 שקלים. בתגובה, רכש בנק ישראל מטבע חוץ בשוק הפתוח בהיקף של 600 מיליון דולר.



סוחרי מטבע חוץ אמרו בשעה האחרונה כי צניחת הדולר היא תגובה לציפיות להעלאת ריבית בעקבות מספר התבטאויות של בנק ישראל בנושא האינפלציה, והחשש כי המשק יכנס לסחרור אינפלציוני ולחריגה קיצונית מיעד האינפלציה הממשלתי. "השערים המדויקים של הריבית, הדולר והאינפלציה פחות חשובים: מה שחשוב הוא הסנטינמנט הכללי, והתחושה בשוק לפיה בנק ישראל שוב מודאג יותר מהאינפלציה מאשר מחולשתו של הדולר ומהבעיות של התעשיינים היצואנים," כך אמר סוחר מט"ח.



מאז ההתערבות של בנק ישראל בחודש מארס, נקט בנק ישראל במספר צעדים המיודעים להחליש את השקל, ביניהם החלטה לרכוש כ-10 מיליארד דולר על פני שנתיים, במנות של 25 דולר ליום. ואולם, ההשפעתם של צעדים אלה התפוגגה בשבועיים האחרונים, והשקל הישראלי שב להתחזק גם מול הדולר וגם מול רוב המטבעות החשובים האחרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully