וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך במטיס קפיטל הגיע לרשות ני"ע: החברה הגישה הבהרות למחלוקות בין אמנון ברזילי למוני הראל

יובל מעוז

15.5.2008 / 19:49

החברה מפרטת עיקרי הסכסוך שהועברו לבדיקת מבקר פנימי

במטיס קפיטל מחזיקים אמנון ברזילי ומוני הראל, יו"ר קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב, אשר הודיע אתמול כי לא ימשיך לנהל את הקבוצה בשנים הבאות. ברזילי והראל מחזיקים במטיס קפיטל באמצעות החברה הפרטית אופקים קפיטל שבשליטת ברזילי. באמצעות אופקים, מחזיקים השניים ב-47.72% ממטיס קפיטל.



בין הראל לברזילי התגלע סכסוך, אשר בהבהרות החברה לרשות עולים עיקריו. "כחלק מהסכסוך הועלו טענות שונות מצד הראל לגבי מספר נושאים - מעורבות אחיין של ברזילי בעסקות שערכה החברה, תנאי כהונת נושאי משרה בחברה ותנאי התקשרות חברת הבת מטיס קפיטל עם מוסך שבבעלות אביו של המנכ"ל (איציק כהן). החברה העבירה טענות אלו וטענות נוספות שהועלו בישיבת דירקטוריון החברה - תשלומים שנעשו לדרישת הראל מחברות בנות לקבוצות הכדורגל של הפועל תל אביב והפועל פתח תקווה בסך 150 אלף דולר - לבדיקת המבקר הפנימי של החברה".



על המאבק בין בעלי החברה מצהירה מטיס קפיטל כי "בין הראל לבין ברזילי פרץ סכסוך עסקי, במסגרתו מעלים הצדדים טענות הן במישור היחסים שביניהם בקשר עם הקמת אופקים קפיטל והן במישור דרכי התנהלות החברה".



"החברה מצטערת על כי סכסוך עסקי בין בעלי השליטה בה שואב את החברה לתוכו. עם זאת, למרות היחסים העכורים בין ברזילי להראל, מצבה של החברה מבחינה פיננסית הוא איתן והיא עומדת בכל התחייבויותיה כלפי בעלי אגרות החוב וכלפי המוסדות הפיננסים", נכתב בהודעת החברה.



התזוזות בדירקטוריון מטיס קפיטל לא נפסקות עם התפטרות מנחם וכץ, כשאת מקומם ימלאו מנשה שני ורמי רהב - שני דירקטורים שהומלצו על ידי ברזילי. בנוסף, מצהיר ברזילי שבכוונתו לפעול שלא להאריך את כהונתו של דוד כהן כדירקטור בחברה.



כץ נימק אתמול את התפטרותו מדירקטוריון החברה בכך ש"בתקופה האחרונה התוודעתי לעוצמת המחלוקות בין בעלי השליטה בחברה. כתוצאה מכך, נוצרה בישיבות הדירקטוריון אווירה שאינה מאפשרת לי להרגיש בנוח במילוי תפקיד כדירקטור חיצוני בחברה".



מוני הראל נכנס כשותף של אמנון ברזילי בחברה בינואר 2008. שווי החברה עמד אז על 113 מיליון שקל, אך עסקת רכישת המניות של הראל וברזילי מידי חברת גמול, המחזיקה כיום ב-20% במטיס קפיטל, נעשתה ככל הנראה לפי שווי חברה של 180 מיליון שקל. כיום, כאמור, נסחרת החברה לפי שווי של 92.4 מיליון שקל.



מטיס קפיטל מחזיקה מחצית מיפנאוטו, יבואנית סובארו. החברה עוסקת גם בנדל"ן מניב ובהשכרת רכב. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 92.5 מיליון שקל. מניית החברה איבדה מתחילת השנה כ-20%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully