וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילת הדולר ברבעון הראשון מחקה את רווחי כור בכ-97% ל-4 מיליון שקל בלבד

מיכאל רוכוורגר

15.5.2008 / 20:34

מכתשים שתרמה לרווחי כור 132 מ' ש' קיזזה התוצאות



אחרי השעה 18:00 בערב, כשמרבית הפעילים בשוק ההון מצויים בדרכם לקראת חופשת סוף השבוע ומתוך כוונה שהדבר לא יעורר עניין רב, פירסמה חברת מקבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, תוצאות מאכזבות לרבעון הראשון של 2008.



היחלשות הדולר מול השקל בכ-7.6% במהלך הרבעון הראשון, אשר גרם לשחיקת הנכסים הדולריים של החברה (אשר גדלו משמעותית בעקבות רישום רווח של כחצי ממיליארד שקל ממימוש החזקה בחברת אי.סי.אי) ולהוצאות המימון בגינן בהיקף של כ-128 מיליון שקל, כיווצו את הרווח הנקי של כור ברבעון הראשון של 2008 בכ-97% לעומת הרבעון המקביל לכ-4.2 מיליון שקל. סך הוצאות המימון של כור זינק ברבעון הראשון - כמעט פי 4 לעומת הרבעון המקביל לכ-184 מיליון שקל. מניית כור רשמה מתחילת השנה תשואה שלילית של כ-25%. החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל.







התוצאות החלשות של כור, שבניהולו של רענן כהן, קוזזו על ידי ביצועים חזקים של חברת , המוחזקת בידי כור בכ-40%, כשחלקה ברווחי מכתשים אגן הסתכמו ברבעון הראשון ב-132 מיליון שקל.



העלייה החדה בביקושים למזון ודלק מן הצומח אשר הובילו להתייקרות במחירי הסחורות, לצד התחזקות היורו והריאל מול הדולר, השתקפו היטב בתוצאותיה של יצרנית הגנרית הגדולה בעולם של חומרי ההדברה.



מכתשים אגן סיימה את הרבעון הראשון של 2008 עם גידול של כ-58% ברווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל לכ-101.4 מיליון דולר. הרווח הנקי של מכתשים אגן עלה בכ-20% לעומת הרבעון המקביל לכ- 91.5 מיליון שקל.



כור מחזיקה כ-60% בחברת טלרד, העוסקת בפיתוח מערכות מיתוג מבוססות סיבים אופטיים והקמת התקשורת. תוצאותיה של טלרד גרמו לכור הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון הראשון. כמו כן, כור לא רשמה ברבעון הראשון רווחים כלשהם בגין הפעילות של חברת התקשורת אי.סי.אי אשר נמכרה בספטמבר 2007 לקבוצת Swarth Group שבשליטת שאול שני תמורת כ- 1.2 מיליארד דולר. הפעילות של אי.סי.אי תרמה לכור רווח של 26 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007.



כור נהנתה גם מרווח הון של כ-46 מיליון שקל בעקבות תקבול צפוי נוסף מידי חברת בגין מכירת חברת אלישרא מערכות כתוצאה מקבלת תקבולי בגין שריפה שפרצה במפעלי אלישרא לפני כ-7 שנים. השותפות של כור בקרנות הון סיכון הסבה לחברה הפסד של 10 מיליון שקל ברבעון הראשון. ההון העצמי של כור הצטמק ברבעון הראשון בכ- 19% לעומת הרבעון המקביל לכ-1.86 מיליארד שקל.



כור הנהנית נכון לסוף מארס מיתרת מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-2.1 מיליארד שקל, משמשת כפלטפורה של קבוצת אי.די.בי לביצוע עסקות גלובליות. בעקבות המצב הקשה בשווקים לנוכח משבר האשראי הגלובלי, אישר דירקטוריון כור לחברה לבצע השקעות פיננסיות במניות סחירות של הבנק השווייצי קרדי סוויס, והבנק הבריטי ברקליס. לצורך ההשקעות הללו, קיבלה כור מידי בנק ההשקעות גולדמן סאקס מסגרת אשראי בהיקף של כ- 1.5 מיליארד דולר. בעקבות זאת, ביחד עם השקעת הון העצמי של החברה, צפויות ההשקעות של כור במניות הבנקים הללו להגיע עד לכ-2.7 מיליארד דולר.



עד כה, אישר דירקטוריון כור השקעה של עד 1.5 מיליארד שקל, ובשלב זה נרכשו מניות של בנק ברקליס בלבד, ובסכומים לא מהותיים. ברקליס, הנחשב לבנק השלישי בגודלו בבריטניה, פירסם היום כי רשם ירידה ברווחיו ברבעון הראשון של 2008 בעקבות מחיקות של כ-1.7 מיליארד ליש"ט בגין ההשקעה במכשירים פיננסיים החשופים למשבר הסאבפריים (מתן הלוואות ללווים בעייתיים).



לפני מספר ימים דיווחה כור על הפסקת המגעים עם גורמים שביקשו להצטרף לדבוקת השליטה במכתשים אגן- 50% מגרעין השליטה בחברה. על פי ההערכות בשוק, אותם גורמים שניסו לרכוש נתח ממכתשים ביקשו לרכוש למעלה מ-50% מגרעין השליטה אך דנקנר לא רצה לוותר על השליטה בחברה. מגעים אלה הופסקו 3 שבועות אחרי שדווח עליהם.



שלושה שבועות לפני הודעה זו, הודיעה כור על הפסקת בחינת ההשקעה בהיקף של כ-2.5-2 מיליארד שקל לצורך רכישת מניות המיעוט של חברת התקשורת Tata Teleservices limited - חברה בת של תאגיד הענק ההודי טאטא. ההודעה על בחינת השקעה שוגרה לבורסה מספר ימים קודם לכן.



כמו כן, דיווחה כור לאחר סיום הרבעון הראשון, באפריל, כי היא מנהלת מגעים ראשוניים עם חברת כלל פיננסים, אף היא מקבוצת אי.די.בי, למכירת חלקה של כור (50% ) בבית ההשקעות אפסילון, המנוהל בידי שמואל פרנקל ורון לבקוביץ'. כור מציינת כי למיטב ידיעתה כלל פיננסים בוחנת לרכוש גם את יתרת המניות של אפסילון מידי גורמים נוספים. לפי כור, אם המגעים יבשילו לכדי עסקה, ייתכן שהיא תבוצע תמורת הקצאת מניות של כלל פיננסים לכור.



כור מציינת עוד כי השקיעה במאי 2.55 מיליון דולר בקרן ההשקעות הפרטית Indivision, המבצעת השקעות בתחום הקמעונאות בהודו. כור התחייבה להשקיע בקרן זו 15 מיליון דולר, וביצעה כבר השקעות בהיקף של 10.8 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully