וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ יסעור הוא הקיבוץ החמישי שהשלים את הפרטת הדיור לחבריו: מחצית הדירות בקיבוץ כבר נרשמו בטאבו

עמירם כהן

15.5.2008 / 21:00

חברים ותיקים ישלמו למינהל 3,000 שקל בגין הקרקע; חברים חדשים ישלמו 70 אלף שקל

שבועון הקיבוצים "הקיבוץ", מדווח כי הקיבוץ השקיע כ-800 אלף שקל במהלכי התכנון הדרושים להפרטה, כמו פרצלציה למגרשים - ועוד כ-2.2 מיליון שקל בתשתיות (חשמל, מים, דרכים, חנייה). כמו כן, התקיים מהלך מורכב ביותר של הכנת טבלת איזונים, שאיפשרה את המהלך כולו. בטבלה הזו נקבע מהו שווי הדירה המגיע לכל חבר וחבר, כמתחייב מהוותק שלו בקיבוץ.

מהלך ההפרטה קבע כי משפחה (בית אב) בקיבוץ זכאית למגרש של חצי דונם להקמת יחידת דיור, או להרחבה של דיור קיים, עד 160 מ"ר שטח בנוי.



בניגוד לקיבוצי קו העימות שעברו הפרטת דיור, כמו גשר הזיו, החברים בקיבוץ יסעור חויבו בתשלום למינהל בגין רישום הנכס על שמם, אף שבהנחות גדולות, כמתחייב מהחלטת מועצת מקרקעי ישראל 751, ההחלטה שאישרה את העברת הבעלות על המגרשים מהאגודה השיתופית לידי החברים.



חברים ותיקים - הקיבוץ הוקם ב-49' - שילמו למינהל רק את המע"מ בגין המגרש, בסך של כ-3,000 שקל. חברים חדשים שהתקבלו לקיבוץ לאחר היום הקובע (התאריך בו אישר הקיבוץ את ההפרטה), שילמו למינהל 50% משווי המגרש, כ-70 אלף שקל באזור הזה. חברים פחות ותיקים, שלמו למינהל 11% משווי הקרקע כ-12 אלף שקל.



קיבוץ יסעור, מוותיקי הקיבוצים בגליל המערבי, היה שרוי שנים רבות בקשיים כלכליים. הקיבוץ נחלץ מהקשיים לאחר שעבר מהפך מבני ודמוגרפי, כשצירף אליו בשנים האחרונות 50 משפחות צעירות.



חלק מהמשפחות אף הצטרפו לאגודה השיתופית, הצטרפות המקנה להן זכויות בנכסים היצרניים של הקיבוץ תמורת תשלום דמי הצטרפות. ההכנסה מצירוף החברים החדשים לאגודה איפשרה לקיבוץ לשלם את מרבית חובו לבנקים, ולצמוח כלכלית.



5 הקיבוצים שסיימו את מהלכי ההפרטה עד כה הם גשר הזיו, קדרים, מגל, געתון ויסעור. 7 קיבוצים נוספים נמצאים בשלבים סופיים של הפרטה.



כ-150 קיבוצים החלו במהלכים להפרטה, אך רובם עצרו את המהלכים בשל התשלומים הכבדים הנדרשים מהם לצורך רישום הנכסים בטאבו. התשלום עשוי להגיע ל-200-150 אלף שקל בקיבוצים המצויים באזורי הביקוש במרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully