וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ הבחירות האמריקאי סטנלי גרינברג: בסוף 2008 יישב בבית הלבן הנשיא השחור הראשון בתולדות ארה"ב

רותם סלע

15.5.2008 / 21:54

גרינברג: ישראל מוכרחה לפעול לשיפור תדמיתה בעולם



"בסוף 2008 יישב בבית הלבן הנשיא השחור הראשון בתולדות ארה"ב". כך אמר יועץ הבחירות האמריקאי סטנלי גרינברג ל-TheMarekr. גרינברג שהגיע לישראל בכדי להשתתף בועידת הנשיא, היה בעברו פרופ' למדע המדינה באוניברסיטה האמריקאית היוקרתית יל לפני שבחר לפנות לחיים הפוליטיים ולהפוך לאחד מיועצי הבחירות הבולטים בארה"ב ובעולם.



גרינברג שהיה אחראי על הסקרים בקמפיין הבחירות הראשון של ביל קלינטון ב-1992 ושל אהוד ברק ב-1999 הגיע לישראל בכדי להשתתף בפאנל שנערך היום בנושא שיפור דימויו של העם היהודי.



לטענת גרינברג, ישנו מעבר קולות בין אובמה המועמד הכמעט ודאי של המפלגה הדמוקרטית למקיין, מועמד המפלגה הרפובליקאית, המעמיד את הפער ביניהם על 6%-5%. פער זה מוביל את גרינברג למסקנה כי אובמה יהיה כנראה נשיאה הבא של ארה"ב.



ברק אובמה מתמודד כעת מול הילארי קלינטון על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב. במהלך ההתמודדות ביניהם, נשמעו מספר התבטאויות חריפות בעיקר מצידה של הילארי שהעלו את החשש כי המשך ההתמודדות יפגע בסיכויי המפלגה הדמוקרטית לנצח בבחירות. לפי הערכות הפרשנים, נצחונו של אובמה על קלינטון מובטח ולמרות זאת בוחרת קלינטון להמשיך להתחרות כנגד כל הסיכויים.



אם כך מדוע אתה חושב שהילארי ממשיכה להתחרות באובמה?



"אינני יודע מדוע היא ממשיכה להתחרות בו. עם זאת אני נוטה לקבל את טענתה של קלינטון כי המשך ההתמודדות שלה מול אובמה איננה מאיימת על המפלגה הדמוקרטית."

גרינברג פעיל בארגון "הפרויקט הישראלי" המסייע באספקת אינפורציה על ישראל לעיתונאים, מעצבי דעת קהל ולציבור במדינות מערביות. לתפיסתו של יועץ הסקרים, חלק גדול מהשינאה לישראל נובע קודם כל מחוסר היכרות עם ישראל.

האם אתה חושב באמת ובתמים כי ביכולתנו לשנות את תדמיתה של ישראל?

"כן, אם מראים שישראל היא מדינה מתונה ובת ברית של המדינה שאת אזרחיה מנסים לשכנע, אפשר לשנות דעת קהל. זה מה שאנחנו (הפרויקט הישראלי - ר.ס) עושים במפגשים עם מובילי דעת קהל בעולם ובישראל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully