וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן הסודית של אפלייד מטריאלס

הארץ

17.10.2001 / 12:51

אתמול נחשפה הקרן שתשקיע בשני סטארט אפים ישראליים

מאת עודד חרמוני

"הקרן שלא מדברים עליה". כך כונתה בחודשים האחרונים הקרן התאגידית החדשה שהקימה אפלייד מטריאלס, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לייצור מוליכים למחצה. הקרן הוקמה באוגוסט 2001 תחת מעטה של סודיות. אף שלקיומה עדיין לא ניתן פרסום, כבר פנו אליה כ-100 חברות סטארט-אפ, שליש מהן ישראליות, לקבלת מימון.

השבוע הגיע לישראל מנהל הקרן, ג'וליאן נגויין, כדי להשתתף בכינוס קרנות ההון התאגידיות שערכה חברת דולב ואברמוביץ. למעשה, זו היתה הופעתו הפומבית הראשונה כראש הקרן.

אפלייד מטריאלס ביצעה עד כה את השקעותיה באמצעות זרוע השקעות פנימית. זרוע זו שלאחר ההשקעה גם נרכשו על ידי החברה ומוזגו בה. השקעות אלה בוצעו בתחומים הקשורים לטכנולוגיית הליבה של אפלייד: ציוד ומערכות לתעשיית המוליכים למחצה.

היקף הקרן החדשה נאמד ב-50-60 מיליון דולר. היא לא תתמקד בליבת הפעילות העסקית של אפלייד, אלא בתחום אחר - תקשורת אופטית. "ייתכן כי התעשייה האופטית תהיה גורם מוביל בהתמקדות העסקית של אפלייד בתוך ארבע שנים, בעיקר תחומי הציוד האופטי", אומר נגויין. "בשלב זה, אנחנו משקיעים בחברות בשלבי הסיד, בעיקר בשיתוף עם קרנות הון סיכון מהמובילות בישראל ובארה"ב". את פעילות הרכישות והמיזוגים של אפלייד, כמו גם את ההשקעות בתחומי הליבה, תמשיך לעשות החברה האם.

הקשר הישראלי של אפלייד ידוע. נשיא החברה, דן מידן, הוא ישראלי לשעבר, ובין מקימי החברה היה דן וילנסקי. נגויין אומר כי הפעילות העיקרית של הקרן תהיה בישראל ובארה"ב, בעיקר בעמק הסיליקון.

נגויין: "אנחנו מתכוונים לבצע שתי השקעות ראשונות בישראל בחודש הקרוב בהיקף של כ-3 מיליון דולר: אחת בחברה בשלב הסיד והשנייה בחברה שמצויה בסבב גיוס ההון הראשון, העוסקת בתחום תקשורת השבבים".

לדברי נגויין, הקרן כבר ביצעה את השקעתה הראשונה, בחברה בשם Zepton, יחד עם הקרנות קליינר פרקינס ואקסל. "אנחנו מתכוונים להשקיע בכל חברה 2-3 מיליון דולר בממוצע, ועוד כ-3 מיליון בהשקעות המשך", אומר נגויין. בישראל מופקד על הפעילות ג'ושוע סיגל, שהצטרף לפני כמה חודשים לקרן.

נגויין הוא יוצא דופן בתעשיית ההון סיכון העולמית. ב-75' היגר מסייגון לצרפת, ולאחר שהשלים תארים בפיסיקה הקים את החברה הראשונה שלו, ראדיוס. זו יצאה להנפקה בנאסד"ק כבר ב-91', בשווי של 200 מיליון דולר.

מאז הפך נגויין ליזם סדרתי, והקים עוד שלוש חברות, כשהאחרונה בהן, חברת השירותים הכלכליים Ezlogin, נמכרה ב-2000 תמורת 127 מיליון דולר לחברת השירותים הפיננסיים האמריקאית 24/7.

אף שההון העצמי שלו רב מזה של הקרן, בחר נגויין לנהל קרן שהמימון היחיד שלה הוא תאגידי - זו של אפלייד מטריאלס. נגויין: "אני יזם באופיי, אך יש לי הון שהרווחתי. את חלקו אני משקיע באופן אישי כמלאך ובקרנות הון סיכון אמריקאיות, בהן קרנות מהטופ-טיר (עשר הקרנות הטובות בארה"ב - ע"ח)".

להערכתו, התקופה הקרובה טובה להקמת קרן חדשה: "אין לנו חברות פורטפוליו קודמות לדאוג להן. יש לנו כסף להשקיע בחברות חדשות, והערכות השווי של החברות נמוכות; סוף סוף בערכים הגיוניים מבחינתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully