וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר את הצעת סטנדרט טקסטיל לרכוש את מניות מגבות ערד שבידי הציבור

אלי דניאל

17.10.2001 / 12:14

סטנדרט טקסטיל, המחזיקה בלמעלה מ-95% ממניות החברה, תשלם ליתרת בעלי המניות מחיר של 12 ש' למניה, כ-4% מעל מחיר המניה בבורסה; עלות הרכישה נאמדת בכ-10.7 מ' ש'

חברת סטנדרט טקסטיל (אירופה), בעלת השליטה בחברה הבורסאית מגבות ערד , הודיעה הבוקר כי בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר לפיו תרכוש את יתרת מניות מגבות ערד המוחזקות בידי הציבור לפי מחיר של 12 שקל למניה - מחיר הגבוה בכ-4% ממחיר המניה בבורסה.

סטנדרט טקסטיל מחזיקה בכ-95.03% ממניות החברה, ועלות רכישת יתרת המניות שבידי הציבור נאמדת בכ-10.7 מיליון שקל. עם העברת התמורה מטעם סטנדרט טקסטיל לבעלי המניות מקרב הציבור יימחקו מניות מגבות ערד מהמסחר. יצוין כי יו"ר דירקטוריון החברה, גרי היימן, נמנה עם בעלי השליטה בסטנדרט טקסטיל.

הסיבה לרכישת מלוא השליטה במגבות ערד נעוצה במספר טעמים, בהם העובדה כי המסחר בפועל במניות החברה היה מועט וזניח, בשל שיעור ההחזקה הנמוך של בעלי המניות מקרב הציבור ובשל החשש כי פיזור המניות הללו עלול להביא למסחר לא הוגן במניה. זאת, משום שבפיזור שכזה ייתכנו תנודות חריפות בשער המניה. כמו כן, העובדה כי סטנדרט טקסטיל ובעלי השליטה בה הינם הלקוח העיקרי של מגבות ערד - בשנת 2000 מחצית ממכירות החברה היו לסטנדרט טקסטיל ולבעלי השליטה בה - היוותה אף היא שיקול לרכישת החזקות הציבור בחברה. מגבות ערד עוסקת בייצור מוצרי כותנה (מגבות ושמיכות) וכן סדינים וציפיות לבתי חולים. מניית החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-206 מיליון שקל.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2001 הסתכמו בכ-102 מיליון שקל, עלייה של כ-15% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה. השורה התחתונה של החברה הצביעה על רווח נקי של כ-7.9 מיליון שקל בששת החודשים הראשונים של השנה, ירידה של כ-15% לעומת הרווח הנקי שנרשם בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully