וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעות חוק פרטיות בעלות תקציבית גבוהה הוגשו לכנסת עם תחילת מושב החורף

הארץ

17.10.2001 / 12:27

ח"כ שמואל הלפרט הגיש הצעת חוק המעניקה פטור מתשלום מע"מ בגין רכישת דירה ראשונה; ח"כ מוטי משעני הגיש שתי הצעות חוק המגדילות את ההטבות לחיילים משוחררים

מאת צבי זרחיה

השבוע, עם תחילת מושב החורף של הכנסת, הונחו על שולחן בית המחוקקים כמה הצעות חוק פרטיות בעלות תקציבית גבוהה למדינה.

ח"כ שמואל הלפרט (יהדות התורה) הגיש הצעת חוק המעניקה פטור מתשלום מע"מ בגין רכישת דירה ראשונה. הלפרט אמר כי מטרת הצעת החוק היא להוזיל את מחירי הדירות העממיות לזוגות צעירים ולמשפחות חסרי דיור שקונים את דירתם הראשונה. כדי למנוע ניצול לרעה של הצעת החוק, מציע הלפרט שאם הדירה תימכר בתוך 5 שנים מיום קנייתה, מי שקיבל את הפטור יחויב בתשלום המע"מ כחוק.

ח"כ מוטי משעני (גשר) הגיש שתי הצעות חוק המגדילות את ההטבות לחיילים משוחררים. משעני מציע לשלם את מענק החיילים המשוחררים מבלי להגביל את סוגי העבודה עבורם ניתן המענק בגין עבודה מועדפת. כיום, מוגבל המענק לעבודות כגון בנייה, חקלאות, תיירות, תחנות דלק ועוד. משעני אמר כי הגיש את הצעת החוק לנוכח צמצום מספר מקבלי המענק.

בהצעת חוק אחרת הציעה קבוצת ח"כים בראשות מוחמד ברכה (חד"ש) להתיר למי שאין בבעלותו דירה לנכות את הוצאות שכר הדירה לצורכי מס. הח"כים אמרו כי דמי השכירות מהווים מעמסה גדולה על השוכרים, ופוגעים ברמת החיים של משפחות רבות בישראל.

ח"כ עמיר פרץ (עם אחד) הציע להגן על זכויות אסירים ובני משפחותיהם. הוא אמר כי בחוק הביטוח הלאומי קיימות הוראות השוללות מהאסיר או מהעציר קבלת דמי פגיעה בעבודה. כמו כן, מי שנמצא במאסר למעלה מ-3 חודשים אינו זכאי לגמלה בעד זמן המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully