וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: לחקור ראשי רשתות שיווק שאינם מקיימים את חוק המחזור

הארץ

17.10.2001 / 12:22

חרף כניסת החוק לתוקף, לא הוצבו מתקנים לקליטת מכלים וללקוחות אין אפשרות להשיב בקבוקים ריקים

מאת צבי זרחיה

השר לאיכות הסביבה, צחי הנגבי, הורה לפקחי משרדו לזמן לחקירה פלילית ראשי רשתות שיווק ומרכולים שאינם מקיימים את הוראות חוק מחזור מכלי משקה (חוק הפיקדון), המחייבות הצבת מתקנים אוטומטיים לקליטת המכלים המיועדים למחזור.

לפי החוק, שנכנס לתוקף בתחילת אוקטובר 2001, יוכלו יצרנים, יבואנים, בתי עסק או ארגונים המייצגים אותם להקים תאגיד שיטפל באיסוף ומחזור הבקבוקים הריקים. על הרשתות והמרכולים הוטל לגבות דמי פיקדון של 25 אגורות עבור מכלים באריזה של פחות מ-1.5 ליטרים. פיקדון זה יוחזר ללקוחות בעת החזרת המכלים המיועדים למחזור. חרף כניסת החוק לתוקף, לא הוצבו המתקנים לקליטת המכלים וללקוחות אין אפשרות להשיב את הבקבוקים הריקים.

בדיון שנערך אתמול במליאת הכנסת נוכח אי הצבתם של המתקנים, אמר הנגבי כי שלשום קיבלה רשת שיווק גדולה אזהרה וכי הורה למשרדו להדק את הפיקוח אחר יישום החוק. הנגבי הוסיף כי "תוך זמן קצר הם יבינו שאנו לא עושים הנחות, והכנסת עומדת על מימוש הוראות החוק".

הנגבי הדגיש כי אינו מוכן לכך שהסוחרים או האזרחים יצטרכו להטלטל למרכזי איסוף למיכלים המיועדים למחזור: "נעמוד על המשמר כדי שהציבור ירוויח", אמר.

במהלך הדיון קרא יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אברהם פורז (שינוי), לבצע במהירות הזמנה של מכונות אוטומטיות לקליטת המיכלים. פורז אמר כי בעלי רשתות השיווק יצטרכו לשלם קנסות של עשרות מיליוני שקלים אם לא יישמו את החוק. זאת מאחר שבחוק קבוע קנס של 1.25 שקלים על כל מיכל משקה שלא ממוחזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully