וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנתוני פליקנו - "הבלש של כוכבי הוליווד" - הורשע בעבירות פשע מאורגן והאזנות סתר

ניו יורק טיימס

16.5.2008 / 8:04

פליקנו עלול להישפט ל-20 שנות מאסר

חבר המושבעים במשפט הידיין תשעה ימים עד שמצא את פליקנו בן ה-64 אשם ב-76 מתוך 77 סעיפי אישום. רוב הסעיפים קשורים להאזנות סתר שבהן השתמש פליקנו כדי למצוא לכלוך על אויבים עסקיים ובני זוג לשעבר של לקוחותיו רבי העוצמה. בנוסף לפליקנו, הורשעו ארבעה שותפים לעבירה, כולל בלש משטרה לשעבר וטכנאי טלפון.



פליקנו עומד בפני מאסר של עד 20 שנים על סעיף הפשע המאורגן. גזר דינו יינתן ב-24 בספטמבר.



פסק הדין היה כמעט אנטי-קליימקס למשפט שהרעיד את אמות הספים בהוליווד והצעיד לדוכן העדים כוכבים במספר לא מועט מזה שרואים בפרמיירות גדולות.



החקירה, שנמשכה שש שנים, החלה כאשר עיתונאית בתחום הבידור, אניטה בוש, קיבלה איומים ביוני 2002 לאחר שכתבה מאמרים ביקורתיים על מייקל אוביץ, סוכן השחקנים לשעבר. חקירת האיומים חשפה את מערך האזנות הסתר של פליקנו וסיבכה גם את ברט פילדס, עורך הדין של הכוכבים, הגובה 900 דולר לשעה. גם בראד גריי, סוכן השחקנים שנהפך לנשיא אולפני פרמאונט, הסתבך בפרשה.



סילבסטר סטאלון וקית קראדין היו בין קרבנות האזנותיו של פליקנו; הקומיקאי גרי שנדלינג היה קרבן נוסף - לבדיקת רקע פלילי לא חוקית. כוכבים כמו כריס רוק וקורטני לאב נחשפו כלקוחות של שירותיו הלא חוקיים של פליקנו.



עם זאת, הידוענים היחידים שהועמדו לדין בפרשה היו הבמאי ג'ון מקטירנן (שביים את "מת לחיות"); מנהל חברת תקליטים בשם רוברט פייפר; וטרי כריסטנסן, שותף מייסד בחברת עורכי דין בהוליווד. כריסטנסן הואשם בהזמנת האזנה לאשתו לשעבר של לקוחו, המיליארדר קירק קרקוריאן. משפטו טרם התקיים. מקטירנן הודה באשמת שקרים לאפ.בי.איי ונשפט לארבעה חודשי מאסר- עונש שעליו הוא מערער.



המשפט נחשב לכישלון משפטי, מאחר ששרשרת ארוכה של עדים עשירים מאוד, שהעידו כי ידעו על האזנות הסתר והשתמשו בהן, לא הועמדו לדין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully