וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: "העלאת הריבית תפגע בביצועי המניות"

יובל מעוז

16.5.2008 / 10:57

בבנק מעריכים, כי "האפיק המנייתי צפוי לסבול השבוע, לפחות בתחילתו, מירידות שערים בעקבות עלייה בסבירות להעלאת ריבית"

מחלקת המחקר של בנק לאומי מציגה בסקירתה השבועית תחזית מסויגת לשוק המניות לתחילת השבוע. "האפיק המנייתי צפוי לסבול השבוע, לפחות בתחילתו, מירידות שערים בעקבות עלייה בסבירות להעלאת ריבית. כמו כן, צפוי המסחר לשמור על קורלציה גבוהה יחסית עם השווקים הבינלאומיים".

על רקע העלייה במדד המחירים לצרכן ב-1.5%, מציינים בלאומי כי "קצב האינפלציה השנתי עומד כעת על 4.2%, הרבה מעל הגבול העליון של יעד יציבות המחירים הממשלתי. הגורמים העיקריים שהשפיעו על מגמת העלייה במדד היו העליות המחירי המזון והאנרגיה בעולם". לחצי האינפלציה המשתקפים מעליות המחירים מובילים את כלכלני לאומי לתחזית להעלאת ריבית: "הסביבה האינפלציונית הגבוהה השוררת במשק המקומי תמשיך להתקיים בטווח הקצר. לאור זאת, גברו באופן משמעותי הסיכויים להעלאת הריבית המוניטרית".

מהעלאת ריבית אפשרית פונים בלאומי אל שוק המניות, שיושפע באופן ישיר מכך: "העלאת הריבית תפגע בביצועי המניות על רקע עליית האטרקטיוויות של אפיקים אלטרנטיווים, עלייה בשיעורי ההיוון לפיהם נהוג להעריך את שווי החברות וכן גידול בעלויות המימון שלהן". למשקיע הסולידי ממליצים בבנק לאומי "להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיוויים". בשוק האג"ח מציינים בבנק כי "ההשקעה באפיק הצמוד למדד לטווח בינוני - מח"מ של 7-3 שנים - מעניינת. בשוק האג"ח הקונצרניות, רמת הסיכון בהשקעה בהן עדיין גבוהה. לפיכך, אנו ממליצים להתמקד בהשקעה באיגרות חוב מדורגות".

בשוק המט"ח צופים בבנק לאומי כי "מיצוי מגמת הפחתות הריבית בארה"ב ושינוי כיוון בכלכלה האמריקאית יביאו להתחזקותו של הדולר בעולם, דבר שיבוע לידי ביטוי גם מול השקל".

מזרחי-טפחות: מדדי המשק עשויים דווקא להחליש את שער השקל

בבנק מזרחי-טפחות ממליצים גם להתמקד בתקופה הקרובה בענפים דפנסיוויים: "אנו ממליצים להתמקד בתחומי התקשורת והנדל"ן המניב, שני תחומים המאופיינים בתזרימי מזומנים שוטפים ובעלי רגישות נמוכה יותר לשינויים במצב הכלכלי". במזרחי-טפחות צופים כי היחלשות של שער הדולר עשויה להוביל לנקיטת מהלכים מוניטריים מצד בנק ישראל, וכי הבנק יפעל באמצעות העלאת ריבית או באופן של הגדלת מכסות רכישת הדולרים בשוק המט"ח.

עם זאת, בבנק מציינים אפשרות לתהליך מנוגד בשוק המט"ח בו "הנתונים החלשים של מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני ומדד אמון הציבור עלולים להחליש את אומדני התוצר להמשך השנה - התפתחות העשויה להוליך דווקא להיחלשות בשער השקל. לכן, ייתכן כי תרחיש דמוי סטגפלציה, אם יסתמן כזה, יביא דווקא להיחלשות בשער השקל".

  • עוד באותו נושא:
  • לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully