וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אקוודור: אופ"ק צריך לשקול העלאת תפוקת הנפט העולמית כדי להוריד את המחיר

הדר תדמור

16.5.2008 / 11:31

מחיר הנפט עולה ב-0.5% בבורסת הסחורות של ניו יורק



על ארגון אופ"ק לשקול העלאת מכסות תפוקת הנפט בגלל מחירי השיא אשר פוגעים בארצות העניות. אך אמר אתמול נשיא אקוודור, רפאל קוריאה.



"אני חושב שארגון אופ"ק צריך להתמודד עם הנושא הזה בגלל שהוא פוגע במדינות העניות בעולם אשר הינן יבואניות נפט", אמר קוריאה לסוכנות הידיעות רויטרס במהלך פסגת מנהיגי אירופה ואמריקה הלטינית בלימה, בירת פרו.



"מחירי הנפט הגבוהים פוגעים באופן עקיף גם בחברות אופ"ק, כמו המדינה שלנו. עליית מחירי הנפט היא אחד הגורמים המכריעים בשיעור האינפלציה הגבוה ברחבי העולם - אשר פוגע במדינות העניות", הוסיף קוריאה.



אקוודור, החברה בארון אופ"ק, היא יצרנית הנפט החמישית בגודלה בדרום אמריקה, ומספקת 500 אלף חביות נפט ביום. "עלינו למצוא פתרון. מחירי הנפט הם על סדר היום", סיכם קוריאה.



מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש יוני עולים ב-0.5% ונסחרים ברמה של 124.67 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.



אתמול הוריד ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, את תחזית ביקוש הנפט בעולם ל-2008. לפי התחזית החדשה, הביקוש העולמי יעמוד השנה על 86.95 מיליון חביות ליום בממוצע. התחזית החדשה נמוכה ב-20 אלף חביות ליום מהתחזית שנתן הארגון באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully