וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרגיי ברין שלא הכרתם: מייסד גוגל מבלה בישראל

מעיין כהן

16.5.2008 / 12:04

אורחי הגראז' גיקס אמש נחשפו למחזה נדיר: מייסד גוגל עמד על במה באיזור התעשייה חולוןב והריץ בדיחות ■ ברין הגיע מלווה בהוריו, מנהלת יחסי הציבור של גוגל אירופה ובכירי גוגל ישראל ■ "חייכו בשבילי" אמר ברין כשעלה לבמה וצילם את כולם ■ "יש לכם כא

ברין הגיע מלווה בהוריו, מנהלת יחסי הציבור של גוגל אירופה, ובכירי גוגל ישראל, ביניהם המנכ"ל מאיר ברנד, מנהלי מרכזי הפיתוח יוסי מטיאס ויואל מארק וסמנכ"לית השיווק ריקי דרורי, על כל צוות יחסי הציבור הישראלים ממשרד שטרן-אריאלי.



לבוש בג'ינס וחולצה אפורה עם לוגו של גוגל, כמובן, ברין גילה סבלנות יוצאת דופן לעשרות הסקרנים שנדחקו לצידו, צילמו אותו ללא הרף וביקשו להצטלם לצידו. הוא עצמו היה מצויד במצלמת ענק, וצילם את הנוכחים. כשחזו בו במו עיניהם, האורחים נראו מופתעים למדי להיזכר שבסך הכל, מדובר בצעיר בן 34 עם פני ילד: אלמלא היתה תמונתו מרוחה בעיתונים על בסיס יומי, היה ניתן בקלות לחשוב את ברין לאחד מחברי הגראז'.



לאחר שסיים את סיבוב הצילומים ונשנש מהכיבוד, הוצגו בפני ברין מצגות של אנשי הגראז' גיקס, שהציגו פיתוחים שונים ומשונים, ביניהם שעון הבנוי מאופניים או אסלות ניידות, וכן מופע מוזיקלי של מערכת תופים רובוטית. אולם ההופעה האמיתית החלה כאשר הסתיימו המצגות, וברין עלה לבמה, וגילה פנים שונות לגמרי מהפנים הקפואות שגילה באותו בוקר בוועידת הנשיא, אז נראה הוא עצמו רובוטי מעט.



לברין של הערב, מתברר, יש גם חוש הומור, וגם סבלנות אינסופית. "חייכו בשבילי", אמר ברין כשעלה לבמה, וצילם את כולם. "תעלה את התמונות לפליקר (אתר שיתוף התמונות של יאהו)", עקץ אותו יוסי ורדי, וברין השיב כמתבקש: אעלה אותן לפיקאסה (אתר שיתוף התמונות של גוגל). "מדהים לראות את כל היצירתיות והחדשנות בישראל", פתח ברין כמתבקש, "ולא רק כאן, אלא לאורך כל הביקור. במקום לבלות את הזמן בוועידת הנשיא, היה עדיף אם הייתי מבלה כאן", אמר וזכה לתשואות הקהל.



"אני לא רוצה לשעמם אתכם בהערות", אמר ברין, והזמין את הקהל לשאול אותו שאלות, שמצידו הגיב בשתיקה נבוכה. כיוון שכך, החליט ברין לשאול בעצמו את השאלות: "כמה כאן עובדים בחברת סטארט-אפ?", שאל. חלק ניכר מהקהל הרים יד. "וכמה ממומנים על-ידי קרנות?" - כמעט כולם הרימו שוב את ידיהם. "יש לכם כאן בועה", הכריז ברין, ואז פנה ליוסי ורדי והוסיף - "סליחה, יש לך בועה כאן". "מי רוצה את האימייל של סרגיי", שאל ורדי בתגובה, וברין נידב אותו מעל הבמה: sergey@google.com. עם זאת, הוסיף בחיוך, "יש לנו מסנן ספאם יעיל מאד".



מכאן הלך הקרח ונשבר, והקהל החל לירות שאלות בזו אחר זו. המעמד היה כמעט הזוי: הנה מייסד חברה ששווה מיליארדים, המותג החזק בעולם, עומד על במה מאולתרת באזור תעשייה בחולון, ועונה לשאלות בסבלנות. ברין עמד על הבמה יותר מחצי שעה, במהלכה ענה פעם בהומור ופעם ברצינות על כל שאלה שנשאל, במה שהפך להיות מעין ראיון רב משתתפים ספונטני, שהונחה על-ידי הקהל. ממש ראיון 2.0, אם תרצו. הנה תקצירו:



? האם אתם עומדים לחתום על שיתוף פעולה עם יאהו?
"כמעט הבאתי את סוזן דקר (נשיאת יאהו) איתי לכאן הערב. היה יכול להיות לנו שיתוף פעולה בנסיעה לגראז' גיקס".



? האם העובדה כי גוגל מפתחת אפליקציות לאייפון לא מתנגשת עם מערכת אנדרואיד?
"לדעתי, אנדרואיד לא מתחרה עם האייפון. לאייפון יש המון יישומי ווב, בהשוואה למכשירים אחרים כמו בלקברי. אנשים גולשים יותר בעזרת האייפון, וזה טוב - אנחנו רוצים שאנשים יגלשו יותר".



? מהו מנוע החיפוש השני הטוב ביותר?
"יש הרבה טובים, וכל אחד עושה משהו קצת אחר. קשה לומר. מה שכן, נקודות השיפור של מנועי החיפוש הם ממשק המשתמש".



? מה אמא אמרה על כך שהפסקת את הדוקטורט?
"היא התאכזבה, ועדיין מצפה שאשלים אותו. אולי אבוא לסיים אותו כאן בישראל".



? מתי תעבור לישראל?
"דווקא נחמד פה. אולי אחרי שאסיים את הדוקטורט".



? איך זה היה בתחילת הדרך, כשאתם הייתם סטארט-אפ ויאהו היתה השולטת?
"בשנת 1996 ניגשנו ליאהו עם אבטיפוס של המנוע שלנו. עוד לא היה לנו מוצר, והצענו לבנות ליאהו מנוע חיפוש ממש טוב תמורת כמה מיליארדי דולרים. הם לא רצו, ואני לא מאשים אותם. היינו חבר'ה צעירים בתחילת הדרך, והם כבר היו חברה גדולה. הם אמרו לנו לכו תקימו חברה, תבנו מנוע חיפוש ואז תבואו אלינו. אז זה מה שעשינו. זו היתה עצה טובה".



? מה מדיר שינה מעיניך?
"ג'ט לג, רוחות של אימיליים שלא נענו. סתם. האמת היא שאני די מאושר, לא יכול להתלונן".



? מה אתה חושב על מודו?
"מה זה מודו?"



? מתי תקנו את פייסבוק?
"אנחנו תמיד פתוחים להצעות, אבל בכיוון הזה שום דבר לא עומד הפרק. לגוגל יש רשת חברתית משלה, אורקוט, שבארצות הברית פחות מוכרת".



? מה ההמצאה הטובה ביותר חוץ מגוגל?
"אני תמיד נדהם מחדש מוויקיפדיה, זה רעיון כל כך פשוט. לא הייתי מנחש שזו תהיה כזאת הצלחה. הייתי רוצה לראות גם את לינוקס מצליחה, אני חושב שהם צריכים לעבוד על השימושיות".



? האם תהיה כמו ביל גייטס כשתגדל?
"אני מוחמא מזה שאני עדיין לא נחשב גדול. אני חושב שלי ולגייטס היה מזל מאד גדול, אבל בזה מסתיים הדמיון בינינו".



ברין נראה כאילו הוא יכול להמשיך ולהמשיך, והראיון הגיע לסיומו רק לאחר שמאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, עלה לבמה וביקש לשחרר את ברין והוריו, שלמרות שהגיעו לישראל במטוס הפרטי והם מתניידים להנאתם במסוק, עדיין נראו עייפים מאד לאחר יום ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully