וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רחמים: נוכלים בסין שלחו בקשות מזוייפות לסיוע כספי לקורבנות רעידת האדמה

רויטרס

16.5.2008 / 12:52

הודעות הטקסט מבקשות לשלוח סיוע כספי לחשבונות פרטיים



אנשים ברחבי סין פתחו את לבבותיהם וארנקיהם כדי לסייע לקורבנות רעידת האדמה. עם זאת, כמה נוכלים החליטו לנצל את אסון הטבע כדי להרוויח כספים.



משטרת סין פירסמה הודעה המזהירה את תושבי סין משטף של הודעות SMS, המבקשות סיוע כספי בתחינה נרגשת ומדגישות, כי את הכספים יש לשלוח לחשבונות פרטיים.



"משפחתי חוותה את רעידת האדמה. אבי ואמי זקוקים נואשות לכסף. שילחו כל מה שתוכלו. אנא הפקידו את הכספים לחשבון של חבר שלי" - נכתב באחת מבקשות הסיוע המזוייפות, לפי העיתונות המקומית.



בקשות הסיוע באמצעות "הודעות SMS של אנשים עם לב שחור", כפי שכונו על ידי העיתון "שנזן איקונומיק דיילי" - הן מקרה נדיר בין הציבור הרבה והנדיב של סין, שמוכן לתרום לקורבנות רעידת האדמה.



כמות התרומות מתושבי סין בלבד הגיע ל-1.3 מיליארד יואן (186 מיליון דולר) ביום חמישי, לפי משרד הפנים הסיני. הסכום הוא מפתיע ביחס למדינה שאין בה מסורת ארוכה של פילנטרופיה. בנוסף, מרבית התורמים רחוקים דור אחד בלבד מהעוני.



תורים ארוכים נוצרו בכניסות למרפאות החולים, בשל המספר הרב של האנשים שהגיעו במטרה לתרום דם לקורבנות רעידת האדמה. ארגון הצלב האדום בסין נאלץ להשבית את אתר האינטרנט שלו בעקבות שטף הגולשים, שחיפשו דרכים לסייע. במקום האתר הרגיל העלה הארגון מודעת טקסט המפנה לבנקים מורשים לתרומות עבור קורבנות האסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully