וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית ההלבשה תפרון לא מתאוששת מ-2007: עברה להפסד נקי של כ-700 אלף דולר ברבעון הראשון של השנה

יובל מעוז

16.5.2008 / 13:27

הרבעון ממשיך את מגמת היחלשות החברה מהשנה שעברה

תפרון פועלת במכירות ביגוד בתחומי ההלבשה התחתונה, ביגוד ספורטיווי ובגדי ים. ההכנסות ממכירות ברבעון הראשון של השנה עלו ב-4.5% לעומת הרבעון המקביל ל-50.9 מיליון דולר, אך חלק מהעלייה בהכנסות כלל גם רווחים שנדחו מהרבעון הרביעי של 2007.



הרווח הגולמי ברבעון ירד ב-32% והסתכם ב-6.2 מיליון דולר. החברה תולה את הירידה במרווחי הרווח הגולמי והתפעולי בשחיקת הדולר מול השקל, ובעלייה בהזמנות מוצרי החברה במגזר התפירה, מוצרים בעלי רווחיות נמוכה יותר מאשר בתחום המוצרים ללא תפרים.



הוצאות המכירות עלו ב-44% והובילו לרווח תפעולי של 130 אלף דולר - צניחה של 97% לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים של החברה נפגע ברבעון ועומד על 1.37 מיליון דולר לעומת 7.35 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



בחלוקה למגזרי פעילות ירדו המכירות בתחום ההלבשה התחתונה ברבעון הראשון של השנה ב-13.3% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-22.9 מיליון דולר. תחום הלבוש הספורטיווי רשם עלייה של 19.4% במכירות ל-12.9 מיליון דולר. גם מכירות בגדי הים עלו ברבעון. המכירות בתחום עלו ב-31% לעומת הרבעון המקביל ל-15.1 מיליון דולר.



מנכ"ל תפרון, יוסף שירן, אמר כי "למרות העלייה במכירות החברה הציגה הפסד נקי. אנו מתמקדים בטיפול במכשולים שלפנינו ובהפחתת העלויות התפעוליות. ברבעונים הבאים יתווספו להכנסות גם הזמנות מלקוח חדש - מיידנפרום. בנוסף, ההכנסות בשני הרבעונים האחרונים מביגוד ספורטיווי עלו בתמיכת הגידול בהזמנות מחברת נייק, ואנו צופים המשך של מגמה זו".



מניית תפרון ירדה מתחילת השנה ב-24.9%. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 258 מיליון שקל, ונסחרת בבורסה של תל אביב ובורסת NYSE בארה"ב.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully