וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר יאהו דוחה האשמותיו של המשקיע קארל אייקאן בנוגע לאי קבלת הצעת הרכש של מיקרוסופט

ניו יורק טיימס

16.5.2008 / 14:05

רוי בוסטוק: "יאהו פתוחה לקבלת הצעה במחיר הנכון"

אייקאן הודיע אתמול כי בכוונתו לפתוח במאבק שליטה להחלפת דירקטוריון יאהו ב-10 דירקטורים אשר מוכנים יהיו לנהל משא ומתן עם מיקרוסופט. אייקאן אמר כי הוא מקווה שיאהו תשוב לנהל את המו"מ בעצמה, וכך תימנע את מאבק השליטה.



על אף כוונותיו של המשקיע אייקאן להחזיר את יאהו לדיונים מול מיקרוסופט, ענקית התוכנה בעצמה לא הראתה סימנים שהיא מוכנה לשוב ולדון בהצעת הרכש. דובר מיקרוסופט סירב להגיב לצעדיו של אייקאן, וטען כי החברה "המשיכה הלאה".



במכתב לבוסטוק כתב אייקאן: "ברור לי שדירקטוריון יאהו פעל מתוך חוסר היגיון ואיבד את אמונם של בעלי המניות ושל מיקרוסופט". אייקאן אמר כי הצעת מיקרוסופט לרכוש את יאהו בעבור 33 דולר למניה היא "אפשרות טובה יותר מאשר שיאהו תישאר עצמאית". מניית יאהו נסגרה אתמול במחיר של 27.75 דולר בניו יורק.



אייקאן דיווח כי רכש 59 מיליון מניות של יאהו, וכי הוא מחפש את אישור נציבות הסחר הפדרלית לרכוש מניות של יאהו בשווי 2.5 מיליארד דולר, ולהחזיק ב-6% ממניות החברה. עוד אמר אייקאן כי מספר בעלי מניות נוספים ביאהו עודדו אותו לפתוח במאבק השליטה.



בוסטוק ענה במכתב לאייקאן ואמר כי טענותיו של אייקאן "משקפות אי הבנה משמעותית בעובדות הנוגעות להצעת מיקרוסופט ובבחינת ההצעה ובתשובה שניתנה למיקרוסופט על ידי הדירקטוריון".



בוסטוק פירט את מאמציה של יאהו במשא ומתן עם מיקרוסופט, אותם מאמצים אשר הובילו לפגישה בין ג'רי יאנג וסטיב בלמר ב-3 במאי. לאחר הפגישה, משכה מיקרוסופט את הצעת הרכש לאחר שיאנג התעקש שהצעה כזו תתקבל רק אם תעמוד על 37 דולר למניה.



עוד אמר בוסטוק: "אין אנו מאמינים כי היה זה משרת את האינטרסים של בעלי המניות ביאהו לאפשר לך ולמועמדיך לדירקטוריון להשתלט על יאהו בשביל למכור את החברה לרוכש פוטנציאלי לשעבר, אשר אמר במפורש כי המשיך הלאה".



בוסטוק הוסיף כי יאהו עדיין בוחנת את האפשרויות האסטרטגיות שלה וכי אף אחת מהאפשרויות האלה לא תשלול עסקה עם יאהו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully