וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות שערים קלות עם פתיחת המסחר על רקע נתוני דיור טובים

שמואל שוסטר

16.5.2008 / 15:50

המשקיעים ממתינים לנתוני מדד ביטחון הצרכנים

אמש ננעלו המדדים בעליות שערים. נאסד"ק הוסיף 1.5% לרמה של 2,533 נקודות; דאו ג'ונס התחזק ב-0.7% לרמה של 12,990 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1.1% לרמה של 1,432 נקודות.



בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר התפרסמו נתוני התחלות הבנייה החדשות בארה"ב במהלך חודש אפריל שהצביעו על גידול של 4.9% במספר התחלות הבניה - גבוה מהערכות האנליסטים שצפו כ-940 אלף התחלות בנייה חדשות בלבד.



כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מאי, שצפויים להצביע על המשך הירידה במדד לרמה של 62.5 מרמה של 62.6 בחודש אפריל.



יו"ר יאהו, רוי בוסטוק, דחה היום את ההאשמות של המשקיע המיליארד קארל אייקאן, לגבי כך שהחברה נהגה בחוסר היגיון, לדעתו, בכך שסירבה לקבל את הצעת הרכש של מיקרוסופט בגובה 47.5 מיליארד דולר. בוסטוק אמר כי יאהו נשארה פתוחה לקבלת הצעת רכש במחיר הנכון. אמש הודיע אייקאן כי בכוונתו לפתוח במאבק שליטה להחלפת דירקטוריון יאהו ב-10 דירקטורים אשר מוכנים יהיו לנהל משא ומתן עם מיקרוסופט. אייקאן אמר כי הוא מקווה שיאהו תשוב לנהל את המו"מ בעצמה, וכך תימנע את מאבק השליטה.



מניית אתר הצרכנות CNET (סימול CNET) תיסחר על רקע זינוק של 43.5% במסחר בוול סטריט אמש, בעקבות הצעת הרכש של רשת המדיה CBS שהגישה הצעת רכש של 1.8 מיליארד דולר לספקית חדשות הטכנולוגיה המקוונת. על פי ההצעה, צפויים בעלי המניות של CNET לקבל 11.5 דולר למניה, מחיר הגבוה ב-45% ממחיר הסגירה של מניית החברה ביום רביעי. הצעת הרכש התקבלה בעיתוי בו הקרב בין CNET לבין בעלי המניות שלה החל להתחמם.



ברקשייר התאוויי, (סימול BRK.A) חברת האחזקות של המיליארדר וורן באפט, צפויה להיסחר על רקע נסיגתה מהגשת הצעת רכש עבור חטיבת הביטוח של רויאל בנק אוף סקוטלנד, במכירה הפומבית בגובה כ-7 מיליארד ליש"ט. מברקשייר נמסר כי החברה בחנה את חטיבת הביטוח של החברה אך החליטה שלא להגיש הצעת רכש. החברה לא פירטה מדוע.



BHP ביליטון (סימול BHP בבורסת ניו יורק), חברת הכרייה הגדולה בעולם, זינקה היום לשיא בבורסת אוסטרליה לאחר דיווחים של עיתון אוסטרלי כי ממשלת סין מבקשת לרכוש 9% ממנה ביחד עם קרן אוסטרלית. מניות BHP עלו ב-4.2% במסחר בסידני. שווי הנתח האמור הוא 22.5 מיליארד דולר.



ענקית הקמעונאות וול מארט (סימול WMT) צפויה לבשל ולהגיש מזון בסניפים הקטנים יותר של הרשת. על ידי מכירת המזון בסניפי הרשת העתידיים, מתכוונת וול מארט להתחרות עם רשת טקסו הבריטית, המוכרת מזון תחת מותג פרש אנד איזי.



מנייתה של ספקית שירותי איתור הרכבים פוינטר (סימול PNTR) זינקה אמש ב-32% לאחר שהחברה דיווחה כי סיימה את הרבעון הראשון של 2008 עם גידול של 63% בהכנסות ל-18.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully