וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק מאשרת: תמכור או תתפצל מחטיבת מוצרי החשמל שלה

סוכנויות הידיעות

16.5.2008 / 18:18

שוויה של חטיבת מוצרי החשמל של ג'נרל אלטריק מוערך בכ-7.2 מיליארד דולר



ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק, החברה הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק, אישרה היום את הדיווחים בתקשורת לפיהם היא מתכוונת למכור או להתפצל מחטיבת מוצרי החשמל שלה, המייצרת מקררים, מזגנים ותנורים ונחשבת לחטיבה המוכרת ביותר לצרכנים מבין חטיבותיה של החברה.



מג'נרל אלקטריק נמסר כי המהלך נועד לאפשר לחברה לצאת מ"תחומים תנודתיים ובעלי שיעורי צמיחה נמוכים". לטענת החברה, מרבית הכנסותיה של חטיבת מוצרי החשמל נובעות מהשוק האמריקאי, דבר המותיר את תוצאותיה הפיננסיות "תלויות בעלייתו ובנפילתו של שוק אחד".



GE שוקלת כעת למכור את חטיבת מוצרי החשמל, להיפרד ממנה או למכור חלק ממנה לשותף אסטרטגי. "תהליך הבדיקה תואם את האסטרטגיה שלנו להעברת פעילותנו העסקית לכיוון של צמיחה ארוכת טווח. מאז 2003, יצאנו מעסקים תנודתיים ובעלי צמיחה נמוכה והנבנו רווחים בסך 52 מיליארד דולר ממכירתם. רווחים אלה הושקעו בהגדלת הצמיחה של עסקים אחרים, ברכישה של מניות עצמיות ובפעולות אחרות של ארגון מחדש", אמר יו"ר ומנכ"ל ג'נרל אלקטריק, ג'פרי אימלט.



בישיבת בעלי המניות של GE בחודש שעבר, התחננו כמה מעובדי החברה בפני אימלט לא למכור את החטיבה, שהיתה אחראית רק לכ-4% מהכנסות החברה בשנה שעברה, אשר הסתכמו ב-173 מיליארד דולר. החטיבה מעסיקה כ-13 אלף אנשים ברחבי העולם ושוויה מוערך ב-7.2 מיליארד דולר.



תחת הנהגתו של אימלט, החלה GE להיפטר מעסקים בעלי צמיחה נמוכה יותר כגון חטיבת הפלסטיק, בה התחיל אימלט את הקריירה שלו בחברה. GE מכרה את החטיבה לחברה הסעודית סעודי בייסיק אינדסטריז בשנה שעברה תמורת 11.6 מיליארד דולר.



ואולם, הלחץ המופעל על GE להגדיל את הרווחיות גבר לאחר שבחודש שעבר היא דיווחה על ירידה לא צפויה ברווח הרבעוני. בעקבות פרסום התוצאות הכספיות, נפלו מניות GE. מאז תחילת השנה, איבדו מניות החברה 12%.



GE העמידה למכירה גם את חטיבת כרטיסי האשראי שלה ואת חטיבת ההלוואות היפאנית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully