וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי ערב הסעודית: לא רואים כל צורך בהעלאת תפוקת הנפט; מחיר הנפט נסק לשיא של 127.82 דולר לחבית

אשר שכטר

16.5.2008 / 19:41

ערב הסעודית לנשיא בוש: היצע הנפט הקיים מספיק כדי לענות על הביקוש בשוק



מנהיגי ערב הסעודית הבהירו היום כי הם אינם מוצאים צידוק בהגדלת תפוקת הנפט של המדינה למרות העלייה החדה במחירי הנפט וחרף קריאתו המפורשת של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, להגדלת התפוקה.



הנשיא בוש, שערך היום את ביקורו השני בסעודיה בשנה האחרונה, פנה למלך עבדאללה ולמנהיגי ערב הסעודית ותבע מהם להגדיל את תפוקת הנפט במטרה להוביל לצינון במחירי הנפט הגולמי. היועץ לענייני ביטחון לאומי של הבית הלבן, סטיבן הדלי, אמר היום כי נציגי סעודיה דבקו בעמדתם לפיה היצע הנפט הקיים בשוק מספיק כדי לענות על הביקוש ואינו קשור לעלייה במחירים.



"מה שהם אמרו לנו זה שלערב הסעודית אין לקוחות נוספים שמבקשים נפט ולא יכולים לקבל אותו בגלל תפוקה נמוכה מדי", אמר הדלי שעות ספורות לאחר שמחיר הנפט הגולמי חצה לראשונה את רמת ה-127 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. העלייה החדה במחירי הנפט, המובילה לזינוק במחירי הדלק בארה"ב, מכבידה על הוצאותיהם החודשיות של אמריקאים רבים ופוגעת בצריכה הפרטית במדינה.



אתמול הוריד ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, את תחזית ביקוש הנפט בעולם ל-2008. לפי התחזית החדשה, הביקוש העולמי יעמוד השנה על 86.95 מיליון חביות ליום בממוצע. התחזית החדשה נמוכה ב-20 אלף חביות ליום מהתחזית שנתן הארגון באפריל. ארגון אופ"ק סירב בחודשים האחרונים להיענות לקריאותיהן של ארה"ב ומדינות המערב ולהגדיל את תפוקת הנפט שלו. בארגון טענו כי היצע הנפט הקיים מספיק וכי השוק מונע על ידי ספקולציות והירידה בערכו של הדולר.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה ביוני נסקו מוקדם יותר היום לשיא של 127.82 דולר לחבית לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את התחזית שלו למחיר הנפט ובשל הערכות כי הביקוש לדלקים על ידי חברות סיניות יעלה בעקבות רעידת האדמה החזקה שהיכתה במדינה. מחיר החוזים עולה כעת ב-2.1% ל-126.82 דולר לחבית.



גולדמן סאקס העלה את תחזיתו למחיר הנפט למחצית השנייה של השנה ל-141 דולר לחבית לעומת תחזית קודמת למחיר של 107 דולר לחבית. את העלאת התחזית תלה הבנק בשיבושים באספקת הנפט ברחבי העולם. סוחרים בסין עלולים להגדיל את רכישת הדלקים כדי להפעיל גנרטורים לאחר שפעילותן של חברות חשמל בסין נפגעה כתוצאה מרעידת החשמל במדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully