וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לפרקליטי אולמרט: על ראש הממשלה להתפנות לחקירה נוספת מחר או בתחילת השבוע הבא

TheMarker

16.5.2008 / 20:37

כך דיווח ערוץ 2; במשטרה מבקשים לחקור שוב את ראש הממשלה עוד לפני עדותו המוקדמת של משה (מוריס) טלנסקי



מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת ניצב שלומי אילון, שיגר מכתב לפרקליטיו של ראש הממשלה בבקשה כי אהוד אולמרט יפנה מזמנו לצורך חקירה נוספת מחר (מוצאי שבת) או בתחילת השבוע הבא. כך דווח הערב בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, המכתב נשלח באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. במשטרה מבקשים לחקור שוב את ראש הממשלה עוד לפני עדותו המוקדמת של משה (מוריס) טלנסקי.



אתמול הגישו פרקליטיו של אולמרט לבית המשפט העליון את ערעורו נגד ההחלטה לאשר גביית עדות מוקדמת מטלנסקי בנוגע לחשדות נגדו. במקביל הגישה גם מזכירתו, שולה זקן, ערעור על העדות המוקדמת. הדיון בערעורים יתקיים ב-19 במאי ב-9 בבוקר.



לטענת פרקליטיו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר, הדס ברקוביץ' ונבות תל צור הפרקליטות מדברת בשני קולות בכל הקשור להצגת מעמדו של טלנסקי. "מחד, מוצג טלנסקי כחשוד, העלול לעמוד לדין בעבירות שונות, בהן מתבקשת עדותו. מאידך, חרף מעמדו כחשוד, לא ננקטים נגד מר טלנסקי צעדי אכיפה המיועדים להגביל את תנועותיו ולהבטיח את התייצבותו למשפט בישראל, אם וכאשר יוחלט להעמידו לדין". עורכי הדין טוענים כי הפרקליטות הבטיחה לאפשר לטלנסקי לצאת מהארץ ב-21 במאי או בסמוך לכך, מבלי לדרוש ממנו כמעט ערובות כלשהן, חרף העובדה שהוא חשוד בביצוע עבירות.



עורכי הדין טוענים כי לא ייתכן שתוגש בקשה לגביית עדות מוקדמת לפני שהרשויות יודעות בדיוק איזו עבירה הן חוקרות. לטענתם, גביית עדותו של טלנסקי במצב כזה תפגע בזכויותיו של אולמרט, משום שהוא אינו יודע באילו עבירות יואשם אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום, משום שהוא לא יקבל לפני העדות המוקדמת את כל חומר החקירה שנאסף על ידי הפרקליטות, משום שפרק הזמן הנתון לו להתכונן לחקירתו הנגדית של טלנסקי הוא "בלתי אפשרי לנוכח היקף החקירה" וכל זאת בזמן שעדותו של טלנסקי נגבית ממנו בעודו מוגדר חשוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully