וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי מביע אופטימיות: השווקים הפינסיים רגועים כעת יותר משהו לפני חודשיים

סוכנויות הידיעות

16.5.2008 / 20:48

הנרי פולסון: הסיוע לבעלי בתים שעמדו לאבד את בתיהם הוביל להתקדמות עצומה



שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר היום כי השווקים הפיננסים רגועים יותר במידה ניכרת מכפי שהיו לפני חודשיים, בשיאו של משבר האשראי. פולסון העריך כי השווקים יושפעו כעת יותר על ידי הנתונים הכלכליים המתייחסים להאטה הכלכלית בארה"ב מאשר למשבר האשראי העולמי. הצמיחה הכלכלית של ארה"ב, העריך פולסון, תתאושש במחצית השנייה של 2008.



"אני מצפה שהשווקים הפיננסיים יונעו פחות על ידי הטלטלה בשוקי האשראי ויותר על ידי התנאים הכלכליים, במיוחד התאוששותו של מגזר הדיור", אמר פולסון בנאום בפני מנהלי חברות בוושינגטון. פולסון חזר על הצהרתו כי "אנו קרובים יותר לסופו של משבר האשראי מאשר לתחילתו". הוא ציין כי ההאטה בשוק הדיור, שהובילה את הכלכלה האמריקאית לסף מיתון, תתחיל להיבלם לאחר שתמריצים כלכליים בסך 100 מיליארד דולר יועברו בקרוב למיליוני משקי בית בארה"ב.



פולסון הוסיף כי מאמציהן של חלק מחברות המשכנתאות האמריקאיות, שפעלו בחודשים האחרונים לסייע ללווי משכנתאות שעמדו לאבד את בתיהם משום שלא יכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא שלהם, הובילה ל"התקדמות עצומה" בפתרון המשבר.



בנקים ומוסדות פיננסיים ברחבי העולם רשמו עד כה מחיקות והפסדים בסך יותר מ-340 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי, שפרץ לאחר קריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. "אנו רואים סימנים להתקדמות והתייצבות בשוקי ההון והאשראי. השווקים בהחלט רגועים כעת יותר מכפי שהם במארס", אמר פולסון.



במהלך נאומו לא הזכיר פולסון את המילה מיתון למרות הערכותיהם של כלכלנים רבים כי הכלכלה האמריקאית נמצאת כיום במצב של מיתון בעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור והנפילה במחירי הבתים. פולסון צפה כי תכנית התמריצים הכלכליים של הממשל האמריקאי, שהיקפה עומד על 168 מיליארד דולר, תוסיף 500 אלף משרות חדשות לשוק העבודה האמריקאי עד תחילת 2000 ותסייע לחדש את הצמיחה הכלכלית במחצית השנייה של השנה.



"למרות שאנו עדיין מתמודדים עם בעיות הקשורות לשוקי הדיור וההון, וצפויים לעשות זאת במשך זמן מה, אנו צופים קצב צמיחה מהיר יותר לפני סוף השנה", אמר פולסון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully