וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאבון שב לשוק האג"ח המגובות בנכסים: פורד מכרה אג"ח מגובות בהלוואות לרכב בשווי 5.3 מיליארד ד'

סוכנויות הידיעות

16.5.2008 / 23:07

המכירה - הנפקת האג"ח הגדולה ביותר של פורד מזה יותר משש שנים



חטיבת הפיננסים של ענקית הרכב פורד מוטור, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, מכרה אג"ח מגובות בהלוואות לרכב בסך 5.3 מיליארד דולר - הנפקת האג"ח הגדולה ביותר של פורד מזה יותר משש שנים - בעקבות התגברות הביקוש בשוקי אג"ח החברות והאג"ח המגובות בנכסים.



האג"ח לשנתיים, בדירוג AAA, צפויות להניב תשואה הגבוהה ב-1.42% משיעור הריבית הבין-בנקאית (ליבור) בלונדון. כך מסר גורם המקורב לפורד לסוכנות הידיעות בלומברג. פרטים נוספים בנוגע למכירה לא פורסמו.



הביקוש לאג"ח חברות ולניירות ערך מגובים בנכסים גדל בחודש האחרון בעקבות הערכות המשקיעים כי חלקו הגרוע ביותר של משבר האשראי העולמי כבר חלף ובשל ההתאוששות בשווקים הפיננסיים. בקיץ שעבר, בעקבות קריסתו של שוק האג"ח המגובות במשכנתאות סאבפריים שהובילה לפריצתו של משבר האשראי, נמלטו המשקיעים משוק ניירות הערך המגובים בנכסים.



"השוק מראה סימני השתפרות, אך מדובר בתהליך איטי", אמר מירקו מיקליק, מנהל השקעות בכיר בחבאת פיפת' ת'רד אסט מנג'מנט, לסוכנות הידיעות בלומברג.



פורד, שנאבקה בשנתיים האחרונות עם נפילה במכירותיה בארה"ב, קיצצה 46,300 משרות בצפון אמריקה בשנתיים האחרונות לאחר שאולצה לרשום הפסדים של יותר מ-15 מיליארד דולר ב-2006 וב-2007. ברבעון הראשון דיווחה פורד על רווח לא צפוי של 100 מיליון דולר לעומת הפסד של 282 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת בעקבות מכירות חזקות בשווקים המתעוררים ובאירופה שפיצו על נפילה של 9% במכירות בארה"ב.



התוצאות העסקיות ברבעון הראשון קירבו את מנכ"ל פורד, אלן מולאלי, להשגת המטרה של החזרת הרווחיות לחברה עד 2009. היתה זו הפעם השנייה שהחברה רשמה רווח רבעוני מאז מונה מולאלי למנכ"ל בספטמבר 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully