וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישרדות": חשיפה בשווי של כ-12.2 מיליון שקל

יעל ולצר

17.5.2008 / 19:58

החשיפה התקשורתית של דן מנו מוערכת בכ-1.6 מיליון שקל ושל מרינה קבישר ב-1.1 מיליון שקל. התוצאות עולות ממחקר של "יפעת" על הסיקור התקשורתי שניתן לתוכנית

לפי תוצאות מחקר שערכה חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים", תוכנית הריאליטי "הישרדות" בגירסתה העברית זכתה לחשיפה תקשורתית בשווי כספי של כ-12.2 מיליון שקל. באופן לא מפתיע, דן מנו הוא ה'שורד' שזכה לסיקור התקשורתי הרב ביותר מבין משתתפי התוכנית, והחשיפה התקשורתית שלו מוערכת בכ-1.6 מיליון שקל במחירי מחירון. גמר התוכנית "הישרדות באיים הקריביים" ייערך הערב באולם נוקיה ביד אליהו, אבל חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים", המתמחה בניתוח יחסי ציבור וניתוח תדמית בתקשורת, כבר קבעה את הזוכים מבחינתה. התוצאות עולות ממחקר של "יפעת" על הסיקור התקשורתי שניתן לתוכנית "הישרדות", החל מתחילת הקרנתה בדצמבר 2007. המחקר כולל ניתוח הופעות בכתבות העיתונות היומית, בעיתונים "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ", "TheMarker", "גלובס" ו"העיר" - ובמגזינים הרלוונטיים: "פנאי פלוס", ו"רייטינג".

לאחר מנו נמצאת מרינה קבישר, עם חשיפה תקשורתית בהיקף של 1.1 מיליון שקל. ויקה פינקלשטיין, שהודחה בשלב מוקדם יחסית, נמצאת במקום השלישי עם סיקור בשווי של כ-910 אלף שקל; נעמה קיסרי במקום הרביעי, עם חשיפה תקשורתית בהיקף של 859 אלף שקל. מושיק ליפץ נמצא במקום החמישי, עם סיקור בשווי 858 אלף שקל. ההגלייה של נועם טור לאי הבודד עשתה את שלה, ולמרות שיצא משם בהצלחה, הוא קיבל חשיפה בשווי של כ-696 אלף שקל בלבד. המנחה, גיא זוארץ, קיבל סיקור תקשורתי שמוערך בכ-871 אלף שקל.

על פי ניתוח תמהיל הסיקור, עולה כי השילוב של בוגר קומנדו, תושב סביון ואיש עסקים שפועל למען הקהילה עשה את שלו - ומושיק ליפץ הוגדר כמתמודד האהוד ביותר. כ-70% ממה שנכתב עליו היה חיובי, 1% בלבד היה שלילי וכל היתר - נייטרלי.
לעומת ליפץ, בלטה מרינה קבישר בחשיפה השלילית הגדולה ביותר: כ-35% ממה שנכתב עליה היה שלילי, לעומת 34% חיובי. הסיבות שנמנו לכך: מיניותה המוחצנת מדי, והגדרתה כ"ביצ'ית" וכ"אשת רובוט". עם זאת, הסיקור השלילי לא הפריע למרינה לקבל כתבות ארוכות ומפרגנות עם תמונות שער בעיתונים שונים.
נועם טור וגיא זוארץ הגיעו למקום השני, עם 55% סיקור חיובי, ויקה פינקלשטיין במקום השלישי עם 54% סיקור חיובי, משה דן במקום הרביעי עם 49% סיקור חיובי, ובמקום החמישי - נעמה קיסרי. עוד עולה מהמחקר, כי ויקה פינקלשטיין היתה המועמדת שצולמה הכי הרבה, ומספר הפעמים בהן אוזכרה הוא הגדול ביותר בהקשרים חוץ תוכניתיים, כגון השתתפותה ב"רוקדים עם כוכבים", השתתפות בקמפיינים פרסומיים, חשיפת קשר רומנטי שלה ועוד.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, סיכם: "החשיפה של התוכנית בעיתונות היתה עצומה. החשיפה החיובית עלתה בהדרגה מחודש דצמבר ועד פברואר, וירדה באופן חד במארס ובאפריל. בין היתר, עלתה החשיפה השלילית של התוכנית באופן חד באפריל, בעקבות תחקיר שלילי שפורסם ב'ידיעות אחרונות'. דן מנו היה המסוקר ביותר, אבל ויקה פינקלשטיין היא המרוויחה הגדולה, כיוון שזכתה לסיקור גם ללא קשר לתוכנית, והצליחה למנף את הסיקור שלה למקומות שאינם קשורים לתוכנית".

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully